شناسایی ۲سازه دریایی غیرمجاز در هرمزگان



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با بازرسی از ۲۰۰ سازه دریایی از شرق تا غرب این استان، ۲سازه غیرمجاز شناسایی و برای آن پرونده تشکیل شد.

به گزارش صبح ساحل، علی‌رضا محمدی کرجی اعلام کرد: این اقدام در راستای تاکید رییس دادگستری استان در ششمین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال  مبنی بر لزوم نظارت دقیق برسواحل و بنادر به ویژه درایام تعطیلات نوروزی و به منظور جلوگیری از دخل و تصرف غیرمجاز در اراضی ساحلی و حریم دریا و ساخت و ساز غیرمجاز انجام شد.

دبیرکمیته ساماندهی و مدیریت سواحل هرمزگان افزود: در توضیح ۲ سازه غیرمجاز بیان داشت: در بازدیدهای صورت گرفته ۲ مورد تخلف ساخت و ساز غیر مجازکه  یکی در غرب استان و دیگری در یکی ازجزایر توسط گشت نظارت کشف شد که بارزسان پرونده مذکور را جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا معرفی کردند.

به گفته محمدی کرجی، علاوه بر بازدیدهای مداومی که در طول سال انجام می پذیرد در ایام تعطیلات نوروز نیز از حدود ۲۰۰ سازه و تاسیسات دریایی در کرانه ساحلی استان توسط گشت نظارتی این اداره کل بازدید به عمل آمد.

وی، تاسیسات دریایی با کاربری نفتی، تجاری، صیادی، صنعتی، چند منظوره، مسافری، تفریحی و گردشگری، تاسیسات آب شیرین کن و همچنین کارگاه‌های ساخت و تعمیر شناور را از جمله اماکن مورد بازدید بازرسان عنوان کرد.

براساس قانون حسب وظایف حاکمیتی حق صدور مجوز ساخت، بهره‌برداری و  نظارت بر ساخت و سازهای دریایی بر عهده سازمان بنادر ودریانوردی واگذار شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها