نتایج اولیه کنکور دکتری ۱۴۰۰ اعلام شد



سخنگوی سازمان سنجش از اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری تخصصی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «فاطمه زرین آمیزی»، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: کارنامه نتایج اولیه انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰  هم اکنون (یکشنبه، ۲۹ فروردین) در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

وی افزود: داوطلبان باید برای مشاهده کارنامه خود به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و بر روی لینک «پاسخنامه و کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۰» کلیک کرده و با استفاده از دو روش نتایج آزمون خود را مشاهده کنند. متقاضیان می‌توانند در روش اول با وارد کردن اطلاعات فردی شامل شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد و در روش دوم با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی شامل شماره پرونده و شماره شناسنامه، کارنامه نتایج اولیه آزمون خود را مشاهده کنند.

 شروع انتخاب رشته از فردا

به گفته این مقام مسئول، آن دسته از متقاضیانی که براساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده اند، باید از فردا دوشنبه، ۳۰ فروردین تا روز پنجشنبه، ۲ اردیبهشت برای ثبت کد رشته محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل درصورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام کنند. زرین آمیزی افزود: داوطلبان باید ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام کرده، سپس کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب کرده و پس از آن نسبت به ثبت رشته محل‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته اقدام کنند. او گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان از عصر امروز (یکشنبه، ۲۹ فروردین) در دسترس متقاضیان مجاز به انتخاب رشته خواهد بود.

زرین آمیزی ادامه داد: تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر برای شرکت در آزمون دکتری ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۴۵ درصد زن و ۵۵ درصد مرد بودند.  

 ظرفیت دانشگاه ها برای سال تحصیلی پیش رو ۱۲ هزار نفر است

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش درباره میزان قبول شدگان گفت: ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ نفر مجاز به انتخاب رشته در مرحله اولیه شدند و ظرفیت دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجوی دکتری در سال تحصیلی پیش رو ۱۲ هزار و ۳۲ نفر به جز ظرفیت دانشگاه آزاد است.  

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام خواهد شد. مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش بیان کرد: عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل تلقی می‌شود. در گزینش نهایی، وضعیت علمی متقاضیانی که مبادرت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی خود در موعد مقرر نکنند و یا نتیجه مراحل پیش گفته از سوی معاونت مذکور به صورت منفی به این سازمان اعلام شود، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت. زرین آمیزی توضیح داد: متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد هستند، لازم است با کد دسترسی مندرج در کارنامه به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست‌ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می‌توانند در صورت داشتن درخواست به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها