ثبت‌نام داوطلبان شرکت در فاز سوم واکسن مشترک ایران و کوبا آغاز شد



ثبت‌نام برای شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای نوترکیب که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده است،آغاز شد.

 

به گزارش صبح ساحل، واکسن کرونای نوترکیب که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده است، اکنون بعد از گذراندن موفق فاز ۱ و ۲، وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی می‌شود تا پس از تایید نهایی، در انستیتو پاستور ایران نیز تولید و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز شود.

قرار است کار آزمایی بالینی این واکسن در مرحله سوم آغاز شود و افرادی که تمایل به شرکت در این کارآزمایی بالینی دارند با در نظر گرفتن شرایط زیر می‌توانند در این کارآزمایی مشارکت کنند.

 این شرایط شامل :
- سن: ۱۸ تا ۸۰ سال 
- ساکن در شهرهای اصفهان، بابل، بندرعباس، زنجان، ساری، کرمان، همدان، یزد
- داشتن سلامت عمومی و بیماری‌های زمینه‌ای کنترل شده

متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانند به آدرس زیر مراجعه کرده یا با شماره‌های زیر تماس برقرار کنند:https://www.pasteurcovac.ir
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: ۳۱۱۳
دانشگاه علوم پزشکی بابل: ۳۵۰۲
دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: ۳۱۱۸
دانشگاه علوم پزشکی زنجان: ۳۳۰۱۹۰
دانشگاه علوم پزشکی مازندران: ۳۴۴۰۷
دانشگاه علوم پزشکی کرمان:  ۳۱۲۱۵۹۱۰
دانشگاه علوم پزشکی همدان: ۳۱۳۶
دانشگاه علوم پزشکی یزد: ۱۱۱

لازم به ذکر است این مرحله از کارآزمایی بر روی ۲۴ هزار نفر از داوطبان انجام خواهد شد.

 

گفتی است که ، انستیتو پاستور ایران مؤسسه‌ای با قدمت ۱۰۰ ساله است که سابقه درخشانی در زمینه ساخت واکسن‌ها دارد. در زمان حاضر این مرکز با همکاری کوبا در جهت ساخت واکسن پنوموکوک گام برداشته است؛ پس از شیوع کرونا در جهان، انستیتو پاستور ایران با انتقال دانش فنی از کوبا و همکاری با موسسه فینلای این کشور، تلاش‌هایی برای تولید مشترک واکسن کرونا انجام داده است؛ واکسن هپاتیت «ب» و پنوموکوک ازجمله واکسن‌های موفق جهان هستند که در کوبا ساخته و تولید شده‌ و دانش فنی آنها به کشور ما نیز منتقل شده است‌.

اگرچه بسیاری از سازندگان واکسن کرونا در جهان، در فاز اول مطالعه بالینی، واکسن خود را روی ۱۰۰ نفر و یا کمتر تست کردند اما واکسن کرونای موسسه "فینلای" کوبا در فاز اول تست انسانی، روی بیش از ۳۰۰ نفر تست شده است؛ هدف از فاز اول بررسی ایمنی واکسن است که این مرحله به خوبی پشت سر گذاشته شده است.

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها