دیدگاه یک نماینده سابق مجلس درباره منطقه آزاد شدن جاسک



یک نماینده ادوار مجلس درباره منطقه آزاد شدن جاسک توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، فاطمه ذوالقدر گفت:: صحبت منطقه آزاد شدن منطقه جاسک بود؛ مجلس تصویب کرده بود، اما در شورای نگهبان با ایراداتی مواجه شد که به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت. مجمع هم در جلسه آخری که داشت با منطقه آزاد شدن تعدادی از مناطق موافقت کرد ؛ اما با منطقه آزاد شدن جاسک مخالفت کرد. 
وی ادامه داد: سوال ایجاد شد که علتش چیست و مشخص شد به علت طرح توسعه سواحل مکران است که به صورت سازمان درآمدنش در مجلس تصویب شده و قانونش وجود دارد.

این نماینده ادوار مجلس گفت: باید سازمان توسعه سواحل مکران تشکیل شود اما به دلایلی مثل منطقه آزاد بودنش به تعویق افتاده است. 

وی ادامه داد: قطعا اگر این منطقه به سازمان تبدیل شود خیلی بهتر است و امکانات بهتری برای منطقه و استان خواهد داشت تا زمانی که منطقه آزاد باشد. الان به همین علت با منطقه آزاد شدنش مخالفت شد. ان‌شاءالله به زودی با سازمان شدن این منطقه موافقت و قانونش تصویب می شود. 
ذوالقدر گفت: یکسری شرکت های نفتی خصوصی و دولتی در آنجا مشغول به کار هستند.  ما هم در شورای توسعه پیگیر این موضوع هستیم. من به عنوان نماینده وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در توسعه سواحل مکران به توانمندسازی جمعیت محلی تاکید دارم. دنبال این تفاهم نامه هم هستیم که سازمان فنی و حرفه ای وارد شود تا هم در بحث آموزش و بعدا در بحث اشتغال بشود از نیروهای بومی استفاده کرد.

 

گفتنی است؛ در جلسه روز چهارشنبه (۱۵ اردیبهشت ماه) مجمع تشخیص مصلحت نظام‌، تاسیس ۷ منطقه آزاد جدید را در کشور به تصویب رساند و تنها شهرستانی که در این خصوص مورد تصویب قرار نگرفت‌، جاسک بود.

اخیرا معاون اول رئیس جمهور در سخنانی در مورد کار شکنی هایی که در ارتباط با مناطق آزاد پیشنهادی انجام گرفته است‌، گلایه کرد و در سخنانش نام جاسک را که بیش از ۱۰ سال در همین رابطه بر سر زبان ها افتاده بود، اول آورد و گفت که اگر این کار صورت بگیرد مردم محروم این منطقه به نوایی خواهند رسید.

 در این میان اثرات ناگوار تشویق ها و تبلیغات مسئولین ریز و درشت کشور برای سرمایه گذاری در این بندر، تنها سهم مردم این منطقه شد و حسرت و آهی که بعد از گذشت نزدیک به چهل سال از آغاز این انتظار بر آنها گذشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها