استاندار هرمزگان:

قطعی‌های ادامه‌دار برق، درصورت عدم صرفه‌جویی مردم/ ساعت کار بازار‌ها تغییر می‌یابد



استاندار هرمزگان گفت: مصرف برق در استان نزدیک به سه هزار و ۳۰۰ مگاوات در شبانه روز است که در صورت صرفه جویی نکردن قطعی‌های برق ادامه دارد.

به گزارش صبح ساحل، «فریدون همتی»،استاندار هرمزگان در جلسه‌ای درباره مدیریت مصرف برق در استان گفت: ظرفیت اسمی تولید برق نیروگاه‌های استان سه هزار و ۹۱۷ مگاوات است که به علت شرایط آب و هوایی ۳ هزار و ۲۶۷ مگاوات در حالت عادی برق تولید می‌شود. وی افزود: با توجه به افزایش دما، خشکسالی و همچنین عمر بالای نیروگاه‌های تولید برق، این نیروگاه‌ها توانایی تولید قدرت اسمی برق را ندارند.

استاندار هرمزگان گفت: بدلیل محدودیت‌های بودجه‌ای در سال‌های قبل امکان نوسازی، بهسازی و ترمیم شبکه برق وجود نداشت و به همین علت در صورت اعمال فشار بالا به شبکه برق، احتمال خسارت به تجهیزات وجود دارد. همتی با بیان اینکه مصرف واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های بزرگ استان نزدیک به ۹۰۰ مگاوات است گفت: به علت نقش بسیار مهم این واحد‌ها در معیشت مردم، در صورت قطع برق آن ها، اقتصاد استان دچار اختلال می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: مصرف برق توسط مردم استان نزدیک به دو هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات در شبانه روز است و در صورتی که این مصرف به ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ مگاوات در روز برسد با قطعی برق مواجه نمی‌شویم. همتی گفت: در تلاشیم تولید را در سقف موجود نگه داریم و با توجه به ثابت بودن تولید، در صورت رعایت نشدن میزان مصرف، مجبور به اعمال خاموشی خواهیم شد.

استاندار هرمزگان از مردم خواست کولر‌ها و لامپ‌های اضافی را خاموش کنند و در مصرف برق بویژه در ساعت‌های ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۲ صرفه جویی کنند.

همتی گفت: برای کاهش مصرف برق در خصوص تغییر ساعت کار بازار‌ها تصمیماتی همچون تعطیلی از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و اجازه فعالیت به آن‌ها در ساعات شب گرفته شده است و جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها