مربی موفق فوتبال هرمزگان :

هرمزگان زیر ساخت‌های خوبی در ورزش حرفه‌ای ندارد



از مربیان موفق فوتبال در رده های پایه است و کارنامه خوبی در فوتبال پایه دارد. هم فوتبال بازی کرده است و این که در رشته هندبال موفق بوده و در این رشته سه بار به اردوهای تیم ملی نوجوانان،  جوانان و دانش آموزی دعوت شده است.گفت و گوی اختصاصی صبح ساحل را با این مربی موفق فوتبال هرمزگان با هم می خوانیم.

  لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید.

فرشاد بلالی هستم متولد سی ام دی ماه ۱۳۶۶ ساکن محله پشت شهربندرعباس

 دوران ورزشی شما چگونه آغاز شد؟

از دوران کودکی علاقه زیادی به ورزش فوتبال داشتم و در سن شش سالگی به مدرسه فوتبال تختی رفتم .

 الفبای فوتبال را در کدام تیم و با چه مربی  فرا گرفتید؟ 

الفبای فوتبال را در سال ۷۱ زیرنظر اولین مربی خودم  استاد محسن قلاب زاده فراگرفتم و بعد در تیم نونهالان ساحل  زیر نظرحسن زرنگاری ادامه دادم .

  در فوتبال مدارس هم بازی کرده اید از فوتبال مدارس و افتخاراتی که در آن کسب کرده اید بگویید؟

بله در دوران دبستان وراهنمایی برای  تیم منتخب مدارس ناحیه دو بندرعباس انتخاب شدم و زیرنظر ابوالقاسم الماسی مقام اول استان را کسب کردیم .‌

  در چه تیم هایی فوتبال بازی کرده اید؟

شروع فوتبالم در تیم های پایه ساحل بندرعباس زیر نظر محمد زرنگاری و حسن زرنگاری بود وچندباری هم در تیم  منتخب مدارس بازی کرده ام.

  اوج فوتبال شما با کدام تیم و در زمان چه بازیکنانی شکل گرفت؟

من فقط در رده های پایه بازی کردم و دوران فوتبالم خیلی زود تمام شد. به واسطه استعداد یابی و مشورت دوستان به ورزش هندبال روی آوردم و در این رشته موفقیت های زیادی کسب کردم . سال ها در تیم های منتخب هندبال استان و در مسابقات کشوری بازیکن وکاپیتان بودم. در تیم های هندبال ساحل ، نایبند، هفت تیر ، فن وبنا و منتخب استان در همه رده ها بازی کردم و سه بار به اردوی های تیم ملی  نوجوانان ، جوانان و تیم ملی هندبال دانش آموزی دعوت شدم. در هندبال در کنار بازیکنانی همچون کیان شاهی، صابر مرادپور، رستم رئیسی، احسان طبیب زاده، مجتبی شیخ عباسی، وحدت برات، حسین زمانی ، محمد ایرانمش و برادران رئیسی در نایبند بازی کرده ام.
 

 در چه پستی بازی کرده اید؟

هافبک وسط ومهاجم بودم.

  دوره مربیگری هم رفته اید؟

بله ،من به خاطر این که فوتبال را خیلی دوست داشتم و بازی کردن را زود کنار گذاشتم  به دنبال حرفه مربیگری رفتم چون استعداد مربیگری را در خودم می دیدم و مطمئن بودم که موفق می شوم. درسال ۸۴ با  این که سنم برای کلاس مربیگری کم بود با همت محمد زرنگاری که همیشه مدیونش هستم در کلاس مربیگری شرکت کردم  واولین مدرک که D آسیا بود را  گرفتم و آخرین مدرکم هم به لطف دوست عزیزم عباس غیبی و تلاش خودم درکلاس B شرکت کردم و قبول شدم.

  درباره فوتبال پایه در هرمزگان بگویید؟

در فوتبال پایه هرمزگان بازیکنان فوق العاده ومستعدی داریم و به جرات می گویم یک سروگردن از لحاظ فنی از استان های دیگر بالاتر هستند ولی متاسفانه فوتبال پایه ما رو به نابودی است و عده ای دارند طرز فکر بازیکنان پایه را خراب می کنند.‌

  بهترین فوتبالیست های فعلی هرمزگان را معرفی می کنید؟ 

وحید افتاری، محمدقادری، سعید راهرو، هادی دهقانی، مهرداد آوخ، مسعود رزمپوش و علی خبر از بازیکنان خوب هرمزگان هستند و البته  بازیکنان زیادی داریم که می توانند بهترین های هرمزگان باشند.

  چه افتخاراتی کسب نموده اید؟

دوقهرمانی و نایب قهرمانی با تیم جوانان نایبند دراستان و صعود به لیگ برتر جوانان کشور با نایبند، قهرمانی بندرعباس با نوجوانان شاهین ، صعود به لیگ مناطق کشور با جوانان آلومینیوم هرمزگان ، صعود با جوانان شاهین از لیگ یک به لیگ برتر استان، نایب قهرمانی تیم جوانان شاهین در لیگ استان و قهرمانی با تیم امیدهای فوتسال نایبند از افتخارات ورزشی من هستند.

  مربیان شما چه کسانی بوده اند؟

در فوتبال استاد محسن قلاب زاده ، حسن زرنگاری ، ابوالقاسم الماسی و استاد حمید رضا سایبانی و در هندبال محسن خواجه نژاد، فرامرزعیانی، علی علیزاده، و طیب گیتو مربیان من بوده اند.

  الگوی فوتبالی شما چه کسانی بودند؟

علی پروین، دیویدبکهام و زین الدین زیدان الگوهای فوتبالی من هستند.

  کمی از مشکلات  فوتبال هرمزگان بگویید؟

همان طور که شاهد هستید در  این سال ها فوتبال استان ما با مشکلات زیادی روبرو بوده است و روبه نابودی رفته چه از لحاظ مدیریت وچه از لحاظ سخت افزاری . به نظر شخصی خودم مهمترین عاملی که تاثیر گذار بوده است همین اختلافات گروهی بین فوتبالی های استان بوده که به دنبال تخریب یکدیگر هستند. چرا باید استانی مثل کرمان مسوولان آن با هم همدل باشند و روز به روز شاهد موفقیت های آن باشیم اما استان ما به دنبال زدن ریشه هم هستند. امیدوارم با همدلی فوتبال هرمزگان بار دیگر به جایگاه واقعی خودش برسد.

 فکر می کنید در فوتبال به حق خودتان  رسیده اید؟

دردوران بازیگری نه،  ولی درمربیگری به دنبال آن هستم و شک ندارم با تلاشی که می کنم به آن خواهم رسید.

  صمیمی ترین دوستان  فوتبالی خود را نام ببرید؟

مهدی فلامرزی، محسن قلاب زاده، طالب مجیدی نیا، سعیدراهرو، عباس براهویی ، کوروش شیرینکام، مجید ذاکری، حامد دهقانی ، عبدالمجید بزرگی و حسین وفایی از دوستان فوتبالی من هستند.

  قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟

صعود مقتدرانه آلومینیوم هرمزگان به لیگ برتر فوتبال کشور با مدیریت حسین جباری از زیباترین خاطرات ورزشی من می باشد.‌

  تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟

جا ماندن از قهرمانی لیگ جوانان کشور به همراه تیم نایبند به خاطر اشتباهات داوری از خاطرات تلخ ورزشی من است.

  چه توصیه ای به فوتبالیست های جوان دارید؟

توصیه ای که به نسل جوان و فعلی فوتبال دارم این است  که از تجربه بزرگان فوتبال بهره ببرند. متاسفانه نسل فعلی فوتبال ما می خواهند تک رویی کنند و به دنبال بهره بردن از تجربیات بزرگان نیستند که این موضوع یقینا باعث می شود که به جای نرسند.

  نگفتی آبی هستی یا قرمز ؟

صد در صد قرمز هستم.‌

  تیم مورد علاقه شما در جهان؟

منچستر یونایتد و تیم ملی انگلستان

  بهترین دروازه بان فوتبال هرمزگان از نگاه شما ؟

حسن زرنگاری
 

 بهترین مربی کنونی ایران؟

یحیی گل محمدی

  بهترین مربی دنیا از نگاه شما؟

سرآلکس فرگوسن

  چرا حضور پیشکسوتان در ورزش فوتبال کمرنگ شده است؟

پیشکسوتان و عزیزان زیادی داریم که می‌توانیم از وجود آن ها در پیشرفت فوتبال استان کمک بگیریم ولی  اختلاف نظرها و سلیقه ها اجازه این کار را نمی دهند. حتی به جایی رسیده ایم به جای این که از آن ها تقدیر کنیم آن ها را تخریب می کنیم.

  دوست دارید برای ورزش هرمزگان چه خدمتی بکنید که به یادگار بماند؟

آرزوی من این است که با حمایت یک اسپانسر قوی یک تیم از نوجوانان را درست کنم و با آن تیم به لیگ برتر کشور برسم. با استعدادهایی که دراستان داریم می توانیم بهترین اتفاقات را برای فوتبال رقم بزنیم اما تنهایی نمی شود و نیاز به حمایت داریم .

 زیبا ترین جای هرمزگان از نظر شما؟

ساحل زیبای خلیج فارس

  ازدواج کرده اید؟

بله متاهل هستم و درکنار همسر عزیزم  زندگی شیرینی را سپری می کنم. زندگی فوتبالی خودم را مدیون حمایت های همسرم هستم و در سختی ها و خوشی ها همواره پشتیبانم بوده است.

  اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟

اوقات فراغتم اغلب دنبال مطالعه در مورد فوتبال هستم و علاقه زیادی هم  به موسیقی دارم و در بعضی اوقات به آن می پردازم.

  فوتبال استان در جایگاه خودش قرار دارد؟

این روزها دارم غصه می خورم که چرا با این همه سرمایه ای که در استان داریم حال و روز فوتبال ما باید این باشد چرا نباید در کشور سهمی داشته باشیم.  چر باید آلودگی  صنایع مال ما باشد ولی در آمد آن به جیب تیم های دیگر کشور برود. مسوولان ما مطالبه گر نیستند و تا وقتی آن ها نخواهند هیچ اتفاق خوبی برای فوتبال استان ما نخواهد افتاد.

  برای بازگشت باشگاه های قدیمی استان به صحنه ورزش چه پیشنهادی دارید؟

باشگاه های زیادی در قدیم داشتیم که فراموش شده اند و بخش عمده این فراموشی  به مشکلات اقتصادی برمی گردد.  درشهر بندرعباس صنایع وکارخانه های زیادی داریم که همه آن ها مکلف هستند بخشی از درآمد خود را درورزش هزینه کنند . با یک مدیریت خوب می توان باشگاه های که روزی در ورزش استان و فوتبال سرآمد بودند زیر پوشش این صنایع بروند و دوباره آن را فعال کرد.

  خانواده هم اهل ورزش هستند؟

بله خدا این سعادت را به من داده  است که در خانواده ورزشی بزرگ شوم. پدر وعموی من از  فوتبالیست های خوب بندرعباس بودند. برادرم و همسرم بسکتبالیست هستند و خاله بنده قهرمان و مربی کونگ فو وخواهر همسرم قهرمان و مربی ژیمناستیک می باشد.

  کمی از مشکلات ورزش استان بگویید؟

با توجه به سرمایه های زیادی که در استان داریم زیر ساخت های خوبی در ورزش حرفه ای نداریم.
یک ورزشگاه خلیج فارس ساختند، اما  ببینید این ورزشگاه چه مشکلاتی دارد. مشکلات زیرساختی ورزش در تمامی  شهرها و روستاهای هرمزگان دیده می شود و کمتر به فکر هستند که این مشکلات بر طرف شود.

  وحرف آخر...

فوتبال هرمزگان با این همه استعداد نیاز به حمایت بیشتری دارد. با ایجاد یک آکادمی فوتبال در این استان می توان این استعدادها را شکوفا کرد. در این آکادمی باید از بهترین مربیان ایرانی حتی اگر امکان دارد یک مربی خوب خارجی استفاده کرد. یقینا مسوولان با ایجاد این آکادمی پشیمان نخواهند شد چون بعد از چند سال ثمره آن را خواهند دید. خیلی ها در فوتبال هرمزگان زحمت می کشند اما دیده نمی شوند . امیدوارم روزی همه با هم همدل شوند و برای پیشرفت فوتبال هرمزگان  از هیچ کوششی دست برندارند. آرزوی موفقیت برای همه فوتبالیست ها و ورزشکاران دارم و امیدوارم که مسوولان ورزش قدر داشته های هرمزگانی خود را بدانند. 

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها