استاندار هرمزگان:

بستری شدن ۸۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‎‌های استان بی‌سابقه است



استاندار هرمزگان گفت: برای نخستین بار است که بیش از ۸۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این رقم از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بی‌سابقه بوده است.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی شنبه شب در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان افزود: طبق ارزیابی‌های انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری به ۶۰ تا ۷۰ درصد پایین آمده است؛ درحالی که زمانی رعایت ۹۵ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی را در استان داشتیم که موجب کاهش میزان شیوع این ویروس شده بود.

وی ضمن گلایه مندی از آن دسته از افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند، اظهارداشت: این افراد با بی‌توجهی، جامعه را نگران کرده‌اند و سلامتی مردم را به خطر انداخته‌اند.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: در این شرایط شیوع کرونا در سطح استان، از مردم انتظار می رود، به طور جدی ازرفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت ضرورت از خانه خارج نشوند و در مکان های عمومی و جاهای پرجمعیت حاضر نشوند.

همتی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل رفت و آمدها و دیدارهای خانوادگی، شدت ابتلا و فوت بر اثر بیماری کرونا در هرمزگان را شاهد هستیم و در این شرایط باید بسیار جدی تر نسبت به رعایت اصول بهداشتی مقابله با کرونا توجه داشته باشیم و حتی افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند باید همه اصول بهداشتی را رعایت کنند.

 

خستگی کادر پزشکی و درمانی در هرمزگان جدی است

استاندار هرمزگان بیان کرد: کادر پزشکی و درمان، به واقع به دلیل تعداد زیاد ابتلایان به ویروس کرونا و بستری بیماران کوویدی بسیار خسته شده‌اند که نیاز است مردم بیشتر مراعات کنند.

وی اظهار کرد: می‌توانیم با همکاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط مناسبی را برای مدیریت ویروس کرونا در هرمزگان داشته باشیم.

همتی اضافه کرد: افراد در سنین ۶۰ سال به بالا در هرمزگان، در حال دریافت واکسن کرونا هستند و واکسیناسیون بتدریج با رسیدن واکسن ها در هر شهرستان در حال انجام است.

 

رعایت پروتکل های بهداشتی در اداره ها و محیط های عمومی باید ۱۰۰ درصدی باشد

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه اداره ها، بنگاه‌های اقتصادی، بازارها، پاساژها و اصناف، موظف به رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی هستند، بیان کرد: در اداره ها و دستگاه‌های اجرایی و محیط های عمومی، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید ۱۰۰ درصدی باشد.

همتی تاکید کرد: مردم اگر در اداره ها و بانک ها، نبود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مشاهده کردند، به طور حتم به ستاد استانی مقابله با کرونا اطلاع دهند.

وی اظهارداشت: فرمانداران در هر شهرستان نیز باید دامنه بازرسی در سطح شهرها و روستاها را گسترش دهند و با افزایش نظارت ها با متخلفان برخورد قانونی شود.

 

از برگزاری هرگونه مراسم به طور جدی جلوگیری شود

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ادامه داد: از برگزاری هرگونه مراسم به ویژه مراسم عروسی و ختم در استان باید به طور جدی جلوگیری شود و هر جا مردم چنین مراسم هایی را مشاهده کردند، به دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها اطلاع دهند.

همتی گفت: از طریق نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با بانیان برگزاری این مراسم‌ها که حقوق مردم را ضایع می‌کنند و جان و سلامتی مردم را به خطر می‌اندازند، برخورد قاطع خواهد شد.

وی بار دیگر از مردم هرمزگان درخواست کرد نسبت به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

 

۱۰ شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز کرونایی هستند

استاندار هرمزگان با بیان اینکه استان های جنوبی کشور از جمله هرمزگان همچنان در وضعیت قرمز شیوع کرونا هستند،گفت: هم اکنون  ۱۰ شهرستان هرمزگان شامل بندرعباس، میناب، رودان، سیریک، حاجی‌آباد، قشم، بندرخمیر، بندرلنگه، بستک و پارسیان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

همتی افزود: شهرستان‌های جاسک و بشاگرد در وضعیت نارنجی و شهرستان بوموسی در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها