برگزاری مسابقات سراسری قرآن بصورت ضبطی در هرمزگان



مدیرکل اوقاف وامور خیریه هرمزگان گفت: مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقه سراسری قرآن کریم با توجه به وضعیت قرمز کرونا در این استان بصورت ضبطی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

  

به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام حسین مهدیان روز یکشنبه به تغییر شیوه برگزاری مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقه سراسری قرآنی اوقاف و امور خیریه با توجه به وضعیت قرمز و موج پنجم کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: این دوره از رقابت‌های قرآنی قرار بود به‌صورت منطقه‌ای در چند نقطه هرمزگان برگزار شود.

وی ادامه داد: در این مرحله آثار ارسالی شرکت‌کنندگان که از سوی اداره‌های اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها ضبط و ارسال خواهد شد ۱۲ مرداد ماه به‌صورت متمرکز در بندرعباس دوازده داوری  می‌شود و نفرهای برتر به مرحله استانی که در شهریورماه برگزار می‌شود، راه می‌یابد.

وی اضافه کرد:یک هزارو ۴۰۰ نفر شرکت کننده آقا و خانم در این مرحله از رقابت‌ها حضور دارند و رقابت‌های تفسیر قرآن کریم نیز در تاریخ ۱۳ مردادماه به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد که در هرمزگان ۷۳۰ نفر شرکت‌کننده با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان بیان داشت: این آزمون از تفسیر نمونه سوره مبارکه نور برگزار می‌شود و برگزیدگان به مرحله استانی که در مهرماه برگزار خواهد شد، راه می‌یابند.

وی افزود: این دوره از مسابقات، همچون سال گذشته در سطوح شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود و از جمله اهداف این رقابت‌ها ایجاد انس بیشتر قشرهای مختلف جامعه با قرآن و تعالی روح انسان‌هاست.

چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در ۱۰ رشته قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ونج جزء ۱۰جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن، همخوانی قرآن کریم و اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود.

     

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها