پسربچه 11 ساله در ساحل نایبند بندرعباس غرق شد

دریای صیاد



سواحل بندرعباس  طی 4 ماه گذشته شاهد نجات بیش از 4 نفر از غرق‌شدگی و مرگ 4 نفر دیگر بود. آخرین غرق‌شده ، پسربچه 11 ساله‌ای به نام حسین صابری‌فر بود که 6 روز قبل در هنگام آب‌تنی در ساحل نایبند ،جلوی چشمان دوستانش در دریا  ناپدید شد .
این پسربچه در 30 تیرماه سال جاری پس از خواندن نماز عید قربان به همراه مادرش در مسجد محله ، راهی ساحل شد تا مانند هر صبح با دوستانش دل به دریا بزند و روز خود را با آب‌تنی و شادی آغاز کند . خانه تا ساحل  چند قدمی بیشتر فاصله ندارد او با اجازه مادر دوان‌دوان راهی ساحل شد و به دوستانش پیوست .دریا کمی مواج بود.در همان لحظه عموی حسین او را دید به او توضیح داد که به علت مواجی دریا ،زیاد  در آب نماند و پس از آب‌تنی کوتاه راهی خانه شود . پسربچه بازیگوش پس از تایید سخنان عمویش ، پا بر روی دریا گذاشت.لحظاتی نگذشته بود که دوستانش با جیغ و فریاد به مرد صیاد گفتند حسین غرق شده است...
 
 دریای صیاد
مصطفی چناچن 36 ساله  در این خصوص گفت: «صیاد هستم آن روز چهارشنبه بود روز عید،منتظر بودم دریا آرام‌تر شود تا راهی صید شوم ، با دیدن برادرزاده‌ام به او هشدار دادم که مواظب باشد و در زمان جزر و مد دریا حواسش به صخره و... باشد اما ناگاه با اتفاق تلخی روبرو شدم».
مرد 36 ساله با شنیدن فریادهای دوستان برادرزاده‌اش، با وحشت به صحنه حادثه رفت به اطراف نگاهی  انداخت خبری از حسین نبود تا آنکه پسربچه بر روی آب قرار گرفت.
«نمی‌دانستم چکار کنم محل حادثه با من فاصله چندانی نداشت به‌سرعت خودم را به محل رساندم اما اثری از حسین نبود آماده شدم که به درون دریا بروم به جستجو بپردازم ناگهان چشمم به بدن بچه‌ای افتاد که بر روی سطح آب قرار گرفت، شناکنان به سمت او رفتم، 15 متری از ساحل فاصله گرفته بودم ، حرکتی نداشت، او را به ساحل آوردم آمبولانس را خبر کردم ، اقدامات اولیه برای نجات جان این  کودک انجام گرفت اما نتیجه‌ای نداشت».
   

  

دریای صیاد

    
 بهانه خواهر کوچولو
این کودک راهی بیمارستان شهید محمدی شد ولی کادر درمان پس از احیا و... مرگ او را تائید کردند. ساعاتی بعد بدن بی‌جان  کودک شاد و بازیگوش در آرامستان باغو آرام به خاک سپرده شد .
6 روزی است که دختر 4ساله بهانه تنها  برادرش را می‌گیرد و نمی‌داند که معنی مرگ چیست ، زن و مرد جوان که هنوز در شوکه ماجرا هستند و چشمانشان پر از  اشک است با صدای گرفته به هر نحوی به تنها فرزندشان توضیح می‌دهند  که حسین پیش فرشته‌ها رفته است و نزد آن‌ها  برنمی‌گردد ولی دختربچه این حرف‌ها را نمی‌فهمند هرروز با بهانه‌های مختلف در پی هم بازیش حسین می‌گردد...
  
 نجات و مرگ 8 نفر از دریا
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس در خصوص آمار مرگ نجات‌یافتگان و غرق‌شدگان در سواحل گفت: از اوایل سال جاری تا اواخر تیرماه گذشته ، مأموران نجات و امداد 4 نفر در سنین 16 تا 24 ساله را از  غرق‌شدگی نجات دادند.حسن امینی زاده ادامه داد: در این بازه زمانی متأسفانه جسد 3 نفر (12، 18 و 24 ساله ) در سواحل حوضچه نخل ناخدا و حوالی بوستان غدیر از آب بیرون آوردیم .معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس ادامه داد: مرگ کودک 11 ساله در آمار آتش‌نشانی ثبت‌نشده است چون این اتفاق به ما خبر نداده بودند.
وی افزود:شاید آمار مرگ افراد غرق‌شده بیشتر از آمار ثبت‌شده آتش‌نشانی باشد چراکه اگر به 125 اطلاع داده باشند در آمارها ثبت می‌شود .
  
 سرقت تابلوی شنا کردن ممنوع
امینی زاده در خصوص نصب تابلو خطر و شنا ممنوع در سواحل نایبند گفت: یک تابلو در کنار ایستگاه شماره 5 آتش‌نشانی خواجه عطا نصب است  و تابلویی در حوالی محل حادثه در نایبند نیز قبل از سال نصب‌شده بود اما گویا به سرقت رفته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها