توضیحات سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس در خصوص ارزهای دریافت شده



طبق آخرین آمار بانک مرکزی، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس 45 هزار یورو ارز دولتی دریافت کرده‌است. این آمار مربوط به بازه زمانی فروردین‌ماه 97 تا فرودین 1400 است اما در جوابیه سازمان فرهنگی و ورزشی آمده‌است که در سال 96 اقدام به دریافت 51 هزار دلار کرده‌اند. از طرف دیگر این ارز در سایت بانک مرکزی یورو عنوان شده اما سازمان فرهنگی و ورزشی در جوابیه خود مدعی است که دلار دریافت کرده‌است. از طرفی به دلیل اینکه کشور در شرایط تحریم به سر می‌برد در سال‌های مختلف با مشکل تامین دارو برای بیماران مختلف مواجه بوده‌است و کمبود دارو فقط مربوط به بیماران کرونا نیست. در ادامه جوابیه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس را می‌خوانید:

           

به گزارش صبح ساحل، با توجه به درج مطلبی با عنوان«سرنوشت ارزهایی که باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس دریافت‌ کرد، چه‌شد؟ چندین هزار یورو در ابهام»، توضیحاتی به منظور شفاف‌سازی افکار عمومی ارائه می‌گردد که انتظار می‌رود طبق ماده 23 فصل ششم قانون مطبوعات و همانطور که در انتهای مطلب مذکور نیز ذکر شده، در همان بخش‌های مجازی و مکتوب آن رسانه انتشار یابد.

در سال 89، تیم فوتبال شهرداری بندرعباس بر اساس تصمیم مدیران وقت، چهار مربی خارجی( کارلوس لییب، پائولو لیب، والتر آگویلار، سرجیو کاروسینو) به خدمت می‌گیرد که بنا به دلایلی، مطالبات این افراد به طور کامل پرداخت نمی‌شود.

در سال 96، این افراد پیرو قراردادهای مذکور، حقوق خود را طی شکایت نزد فیفا مطالبه می‌کنند که بر اساس رای فیفا، شهرداری بندرعباس مشمول جریمه شده و اعلام می‌شود چنانچه این مطالبات در موعد اعلام شده پرداخت نشود، تیم فوتبال شهرداری به دو دسته پایین‌تر سقوط می‌کند.

در آن زمان به دلیل نوسانات ارزی در بازار، دستیابی به ارز دشوار بوده و شهرداری بنا به محدودیت زمانی باید اقدام می کرد و تنها راه آن نیز، دریافت ارز از بانک مرکزی بوده است.

به دنبال این مسئله، مدیران وقت مربوطه با رایزنی‌های صورت گرفته در همان سال 96، موفق به دریافت ۵۱.۸۰۷ دلار، معادل (دویست و بیست و هشت میلیون و هشتصد و چهل و شش هزار تومان) بابت قسمتی از قسط جریمه مربیان آرژانتینی می‌شود که این اقدام به نفع شهرداری بوده و جای قدردانی نیز دارد.

شایان ذکر است، مابقی جریمه مذکور ارز آزاد خریداری شده و برای اجرای حکم فیفا، به افراد مورد نظر پرداخت می‌گردد.

در بخش دیگری از این گزارش نیز عنوان شده که ارز تخصیص یافته سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری در حالی پرداخت شده که حوزه دارو و درمان دچار کمبود ارز می‌باشد. اما قابل توجه است که ارز دریافتی سازمان در سال 96 بوده و در آن زمان نیز با توجه به عدم شیوع کرونا، کمبودی در این زمینه احساس نمی‌شده است.

در انتها، تاکید می‌گردد که دریافت ارز نیمایی از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس مسئله‌ای به نفع شهرداری و شهروندان بوده است. چرا که در غیر این صورت باید با نرخ آزاد ارز خریداری و خسارت مربوطه پرداخت می‌شد

 .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها