وقوع دو قتل در شرق استان هرمزگان کمتر از دو روز؛

تسویه‌حساب با شلیک گلوله



کمتر از یک هفته، دو فقره قتل در بشاگرد و سندرک رخ داد که هر دو فقره ناشی از شلیک گلوله بوده است. یکی از مقتولان به نام مهر علی نور الهی و دیگری محمد بهاری بود که پلیس در پی یافتن قاتلان آن‌ها هستند. علت و انگیزه این قتل‌ها هنوز مشخص نیست اما بر اساس گفته‌های خانواده مفتولان، پای تسویه‌حساب شخصی در میان است.
 


انتقام بعد از 17 سال
عصر چهارشنبه گذشته حدود ساعت 16 مرد 46 ساله‌ای در شهر سردشت بشاگرد در خودروی خود مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به قتل رسید.
بر اساس گفته شاهدان، دقایقی بعد از رسیدن مقتول به محل حادثه، افرادی با دو دستگاه خودرو پژو 405 به سمت وی آمدند، بلافاصله بعدازاینکه چند نفر از سرنشینان خودرو مقتول، پیاده و راهی مغازه‌ای شدند، یکی از سرنشینان به این خودروی متوقف‌شده نزدیک شد و به مقتول شلیک کرد. عاملان تیراندازی به‌سرعت از محل حادثه گریختند.
خواهرزاده مقتول در خصوص این حادثه گفت: دایی‌ام صبح روز حادثه برای شرکت در رزمایش دفاع مقدس حضور یافته بود که ساعتی بعد برای انجام کاری با خودرو به مغازه‌ای رفت بعد از انجام کارش منتظر آمدن دوستانش بود. ناگهان سرنشین خودرویی به او نزدیک شد و با اسلحه به‌سوی او شلیک کرد، دایی‌ام که درون خودرو سمت شاگرد نشسته بود در دم جان سپرد. این جوان 29 ساله ادامه داد: قاتلان را می‌شناسیم و منتظر دستگیری آن‌ها هستیم.
حسن دادخداپور با اشاره به مرگ یک نفر در 17 سال قبل توسط مهر علی گفت: سال 83، دایی‌ام برای انجام یک مأموریت کاری، راهی روستایی در جاسک شد که موردحمله یکی از افراد قرار گرفت، وی برای دفاع از خود به‌ناچار با اسلحه به آن جوان 23 ساله شلیک کرد که این امر باعث مرگ او شد.
وی ادامه داد: مهر علی که در آن زمان 30 ساله بود بعدازاین حادثه به همراه خانواده‌اش راهی کوهستان‌های منطقه بشاگرد شد و 17 سال آنجا زندگی کرد، در این مدت بارها از طریق ریش‌سفیدان منطقه، قصد رضایت گیری از خانواده مقتول را داشته ولی آن‌ها رضایت نمی‌دانند.
دادخداپور گفت: تا آنکه در 28 دی‌ماه سال قبل برای درمان بیماری کلیه به بندرعباس آمده بود که توسط مأموران انتظامی به جرم قتل دستگیر شد اما در دادگاه از قتل عمد تبرئه و حکم وی بر شبه قتل و پرداخت دیه صادر شد. وی با اشاره به اینکه مهر علی یک ماه قبل از حادثه از زندان آزاد شد گفت: وی 31 شهریورماه در رزمایش دفاع مقدس شرکت کرد و بعد از انجام خرید از مغازه‌ای درون خودروی پژواش نشست و منتظر آمدن دوستانش شد که مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار رفت و به قتل رسید. این جوان ادامه داد: بارها و بارها خانواده همان فردی که در 17 سال پیش به قتل رسیده بود، مهر علی را تهدید به مرگ می‌کردند و به‌جز این افراد، دایی‌ام دشمنی نداشت در اینجا شائبه انتقام در این قتل وجود دارد. خواهرزاده مقتول افزود: مهر علی 48 ساله همان رو حادثه در زادگاهش روستای سگرکن دفن شد.
  
قتل به خاطر مالکیت زمین
 دو روز قبل از این حادثه، نیز یک مرد 70 ساله در روستای سرکهنان دهستان درپهن بخش سندرک با اسلحه گرم به قتل رسید. وی بر اثر اختلاف زمین کشته شد. صبح روز 29 شهریورماه سال جاری بود که محمد بهاری به همراه پسر 10 ساله اش با یک دستگاه موتورسیکلت راهی نخلستان‌هایش بود که در بین راه در هنگام عبور از رودخانه معروف به «بن انبانی»، دو موتورسوار سد راهش شدند. یکی از آن‌ها با کلت کمری به پدرم شلیک کرد و بلافاصله از محل متواری شد. محمود بهاری 35 ساله فرزند مقتول با تائید این حادثه گفت: سالیان سال است که ما به خاطر چند هکتار زمین کشاورزی با فردی درگیر هستیم درحالی‌که سند زمین به نام پدرم است.
وی افزود: بیش از 50 سال است که فردی زمینی را به پدرم فروخته اما چند سالی است که ادعای مالکیت این زمین‌ها را دارد. بهاری ادامه داد: هر بار دادگاه به نفع ما رأی می‌دهد ولی وی که هیچ مدرک و اسنادی دال بر مالکیت زمین ندارد دست‌بردار نیست و باز شکایتی علیه ما تنظیم می‌کند.
وی گفت: برادرم که در آن لحظه قتل شاهد ماجرا بود بیان داشته که ضاربان دو نفر با چهره پوشیده و بالباس بلوچی بودند این خصوصیات ظاهری منطبق با همان مرد شاکی با پسرش است که فعلاً فراری هستند.

   

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها