وزیر ارتباطات:

شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی می‌شود



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تا افق ۱۴۰۴ در دولت برنامه ریزی شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به قم گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تا افق ۱۴۰۴ در دولت برنامه ریزی شده است.

او افزود: ساختار ویژه‌ای در این وزارتخانه برای اجرای شبکه ملی اطلاعات پیش‌بینی شده است و تمام بخش‌ها به دنبال تحقق شبکه ملی اطلاعات هستند.

زارع پور ادامه داد: در همین راستا شورای راهبردی فناوری اطلاعات تشکیل شده است که هر هفته جلسات آن پیگیری و تکالیف این وزارتخانه برای تحقق این هدف دنبال می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات به هیچ وجه به معنای قطع یا مسدودسازی شبکه‌های جهانی نیست بلکه ما به دنبال یک شبکه داخلی پرسرعت برای انجام فعالیت‌های روزانه هستیم که تحت تأثیر جریانات خارج از کشور هم قرار نگیرد.

او همچنین با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای راه اندازی دسترسی‌های خاص برای کودکان و نوجوانان گفت: راه اندازی اپراتور کودک و نوجوان در دولت برنامه‌ریزی شده است و در چند ماه آینده این ظرفیت فراهم می‌شود.

زارع پور گفت: این اپراتور یک فضای امن و ایمنی را در فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان طراحی و ایجاد می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در ادامه این فعالیت‌ها طراحی نرم افزار‌های کنترل والدین برای مدیریت فضای مجازی مورد استفاده کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار دارد تا کمترین آسیب متوجه خانواده‌ها در مواجهه با فضای مجازی باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها