جهش ۶۴ درصدی ترانزیت کالای غیرنفتی طی 7 ماه:

صادرات یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا از بنادر شرق هرمزگان



مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، میزان ترانزیت کالای غیرنفتی در بنادر شرق استان در بازه زمانی از ابتدای فروردین تا نیمه آبان ماه را ۲۹ هزار و ۶۶۷ تن اعلام کرد و گفت: این میزان ترانزیت جهش ۶۴ درصدی را به دنبال داشته است.

به گزارش صبح ساحل، روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، " حمیدرضا محمدحسینی تختی " در تشریح فعالیت‌های بنادر شرق هرمزگان در حوزه ترانزیت و صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون(نیمه آبان ماه)، بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزارتن کالای نفتی و غیرنفتی صادر شده که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی، عمده شاخص‌های عملیاتی را مربوط به کالای غیرنفتی به میزان یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: این کالاها شامل مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی و باغی بوده که به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

محمد حسینی بیان داشت: در مدت یادشده، ۲۹ هزار و ۶۶۷ تن ترانزیت کالای غیرنفتی در بنادر شرق هرمزگان صورت گرفته که آمارها رشد ۶۴ درصدی را به ثبت رسانده استمدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اضافه کرد: شهریور ماه امسال نیز برای اولین بار یک فروند لنج تجاری با ظرفیت ۲ هزار و ۷۰۰ تن انواع محصولات غذایی را بارگیری و پس از طی مسافتی حدود ۱۳۰۰ مایل در یکی از بنادر شرق آفریقا پهلو داده شد.

گفتنی است که در بنادر غرب هرمزگان از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۱۰ هزار تن کالای غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۱ درصد افزایش داشت. مدیربنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در این رابطه اعلام کرد که بنادر غرب هرمزگان با صادرات بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالاهای نفتی و غیر نفتی جایگاه چهارم را در بین بنادر کشور به خود اختصاص داده است. همچنین این مقام مسئول از ورود و خروج بیش از ۱۴ هزار و ۹۸۶ فروند شناور خبر داد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها