گزارش میدانی از بخش فین:

چادر، خواسته اصلی مردم زلزله‌زده



ردپای زلزله همه‌جا بود. ترک دیوارها و ساختمان‌ها، شیشه‌خرده‌ها و حتی کوه‌ها همه خبر از حادثه روز قبل می‌داد. ۲۰ ساعت از زلزله ۶ و ۴ دهم ریشتری می‌گذرد. آثار فرسودگی و ریزش روی کوه گنو هنوز مشهود است. گلوگاه شهید میرزایی بازگشایی شده و اتومبیل‌ها در حال تردداند. جاده‌ها از هرزمان دیگری خلوت‌ترند. نرسیده به روستای سرزه چند خودروی هلال احمر بلاتکلیف ایستاده‌بودند. ورودی روستاها اما پر بود از مردمی که دسته دسته نشسته و منتظر نیروهای امدادی بودند. سراسیمه و ملتمسانه با دست خانه‌هایشان را نشان می‌دادند که بخش‌های زیادی از آن ترک‌خورده یا فروریخته‌بود. بعضی از خانه‌ها حتی دیگر قابل سکونت هم نبودند.

             
مار و عقرب در کمین زلزله‌زدگان

مردم روستای رضوان از کم‌توجهی به این روستا گلایه داشتند. به گفته آن‌ها مسئولان فقط به شهر فین که مرکز زلزله بوده‌است توجه می‌کنند درحالی که خسارات روستای رضوان هم دست کمی از فین ندارد. 《مسئولان حتی برای بازدید از خانه‌های خسارت‌دیده نیامدند و هیچ اقلام کمکی هم به دستمان نرسیده‌است》 این گفته یکی از مردم رضوان است که بخش زیادی از دیوار خانه‌اش کاملا فروریخته‌بود. به گفته مردم روستای رضوان تعداد کمی چادر از طریق هلال احمر به دهیاری داده‌شد اما به دلیل عدم مدیریت صحیح و کمبود چادر به بیشتر خانواده‌ها هیچ چادری نرسید. یکی از مردم رضوان درمورد خطراتی که شب گذشته متوجه آن‌ها بوده‌است، گفت: 《دیشب با ترس از گزش مار و عقرب جرات نداشتیم که بخوابیم، چادر هم نداشتیم و به خاطر پس‌لرزه‌ها هم جرات نمی‌کردیم به خانه برویم》.  
  
سرما گربیانگیر مردم

مردم فین هم دست کمی از مردم رضوان نداشتند. شدت خرابی‌ها در شهر فین بیشتر از رضوان بود. با این حال مردم فین هم از کمبود اقلام کمکی نظیر چادر گلایه‌مند بودند. به گفته بسیاری از  آن‌ها شب گذشته باوجود سرما توزیع چادرها و اقلام کمکی را به روز بعد موکول کردند اما با اعتراض مردم مواجه شدند. مردم فین هم‌چنین از انتشار اخبار نادرست گلایه داشتند: 《استاندار هرمزگان شب گذشته از فین هیچ بازدیدی نکرده‌است اما همه رسانه‌ها این موضوع را منتشر کرده‌اند. استاندار هرمزگان تنها از روستای رضوان بازدید کرده‌است》. گزارش‌های میدانی حاکی از این است که اگر پس‌لرزه‌ها امشب هم ادامه داشته‌باشند، مردم مجبورند باز هم در سرما، بدون هیچ کمکی از جانب مسئولان سر کنند. به گفته مسئولان اما توزیع چادر نیاز به ارزیابی واحدها و میزان خسارت ناشی از زلزله دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها