حضور و سخنرانی شهردار بندرخمیر در کنفرانس بین المللی شهرهای یادگیرنده یونسکو در کره جنوبی



پنجمین کنفرانس بین المللی شهرهای یادگیرنده یونسکو درشهر یونسو کره جنوبی برگزار شد که بزرگترین گردهمایی حضوری شهرداران و متخصصین شهرهای یادگیرنده جهان بعد از گسترش ویروس کرونا محسوب می‌شود.  
به گزارش صبح ساحل، با توجه به دعوت رسمی هیات برگزار کننده کنفرانس از شهردار بندرخمیر به عنوان سخنران یکی از پنل های تخصصی کنفرانس و تامین کلیه هزینه های سفر و حضور وی، جواد محمودی شهردار بندرخمیر به عنوان تنها شهردار ایرانی حاضر در این کنفرانس، به ایراد سخنرانی پرداخته و در نشست های متعدد حضور یافت.  آشنایی با آخرین تجربه ها و دستاوردهای شهرهای جهان در حوزه آموزش و یادگیری و همچنین تبادل نظر با شهرداران و متخصصین سایر نقاط جهان را می‌توان از مهمترین دستارودهای این حضور دانست. 
 شهردار بندرخمیر در حاشیه این کنفرانس، با شهردار یونسو شهر میزبان، شهرداران شهرهای اوسان و سونگدو کره جنوبی به عنوان هیات رییسه کمیته شهرهای یادگیرنده آسیا و اقیانوسیه، خانم پروفسور شیل دبیر اجرایی کنفرانس و دیوید آچوارنا رییس موسسه یادگیری مادام العمر یونسکو و سایر افراد برجسته حاضر در این کنفرانس، مذاکره و گفتگو داشته است.
بندرخمیر در سال 2020 توانست با توجه به فعالیت های مستمر برای افزایش آگاهی مردم خود در زمینه اهمیت تالاب و ذخیرگاه های زیست کره به عنوان یکی از شهرهای یادگیرنده یونسکو ثبت شده و در ادامه با حضور فعال بندرخمیر در برنامه های شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده، این شهر به عنوان فعال ترین شهر یادگیرنده کشور انتخاب شده و هم اکنون فعالیت های این شهر مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته است.  شهردار بندرخمیر تاکنون در چندین وبینار شبکه شهرهای یادگیرنده حضور داشته و به ایراد سخنرانی پرداخته است.
 بندرخمیر شهری کوچک در جنوب ایران است که توانسته با تکیه بر سرمایه های اجتماعی خود و ترویج فرهنگ مشارکت و همدستی در راستای توسعه پایدار شهری و ارتقا سطح آگاهی شهروندان خود در این زمینه، به یکی از الگوهای موفق شهرهای یادگیرنده در ایران و جهان تبدیل شود.   تاکنون 225 شهر از 64 کشور جهان عضو شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو هستند که از کشور ایران نیز 10 شهر در این شبکه حضور دارند. 
شهرهای یادگیرنده به شهرهایی اطلاق می شود که بتوانند اثبات کنند از طریق آموزش های مستقیم و غیرمستقیم شهروندان خود برای تمام سنین و گروه ها، باعث تغییراتی مثبت در جامعه شده، فرصت های زیادی خلق کرده و توانسته اند معضلات شهری خود را  بهبود ببخشند.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها