کره شمالی قاچاقچی «بازی مرکب» را به اعدام محکوم کرد



مردی در کره شمالی به دلیل قاچاق کپی‌های سریال پرفروش "بازی مرکب» نتفلیکس به این کشور به اعدام محکوم شده است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از همشهری آنلاین، مقامات پس از اینکه دانش آموزان دبیرستانی را در حال تماشای سریال دستگیر کردند، به سمت این مرد هدایت شدند.

این گزارش حاکی از آن است که "بازی مرکب" با استفاده از یک درایو فلش یو اس بی از چین به این کشور قاچاق شده است.قاچاقچی به جوخه مرگ سپرده می‌شود و دانش‌آموزانی که در آوردن «بازی مرکب» به مدرسه نقش داشته‌اند، با مجازات زندان روبرو هستند.

بر اساس این گزارش دانش آموزی که فلش درایو را خریده بود به حبس ابد، شش نفری که این برنامه را تماشا کردند پنج سال زندان با اعمال شاقه محکوم شدند و معلمان و مدیران این مدارس اخراج شده و به کار در معادن و تبعید محکوم شدند.

در دسامبر ۲۰۲۰، کره شمالی قانون «حذف تفکر و فرهنگ ارتجاعی» را تصویب کرد که ورود و انتشار مطالب فرهنگی مانند فیلم، نمایشنامه، موسیقی و کتاب را در این کشور ممنوع می‌کند. این اقدام عمدتاً با هدف جلوگیری از انتشار محتواها از کره جنوبی و ایالات متحده انجام می‌شود و کسانی که در توزیع یا مصرف این محتواها شناسایی شوند مستوجب مجازات هستند. بر اساس گزارش‌های گسترده، در آوریل سال جاری، مردی به دلیل فروش فلش‌ها و سی‌دی‌های حاوی محتواهای کره جنوبی در ملاء عام اعدام شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها