سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم:

حل مشکلات و خواسته‌های خانواده شهدای جزیره تا پایان سال/ گلزار شهدا تا دهه فجر، بازسازی و ترمیم می‌شود


نویسنده: نصیر عالی خانی

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با حضور مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان هرمزگان، با خانواده معظم 20 شهید پرافتخار و غیرتمند جزیره دیدار کرد.

به گزارش صبح ساحل، جمعی از والدین و برادران شهدای جزیره قشم در این جلسه به ایراد سخنانی در مورد مشکلاتی از قبیل، بازسازی و نوسازی گلزار شهدای شهر قشم، عدم دریافت زمین برای خانواده ها و مزین شدن نام کوچه ها به نام شهدای غیرتمند جزیره پرداختند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با حضور در جمع صمیمی والدین و برادران شهدای غیرتمند جزیره ضمن اعلام این موضوع که خود، عضوی از این خانواده است، عنوان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا زنده است و از مخاطرات و موانع به سلامت عبور کرده و همچنان به یمن حضور جوانمردان کشور، پرقدرت و استوار است. وی در کنار مردم بودن را افتخار نظام و دولت دانست و اذعان داشت: کوتاهی هایی که تاکنون در مباحث اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مربوط به خانواده شهدا صورت گرفته، ناشی از سوءمدیریت های گذشته بوده و دخلی به نظام و دولت مردمی حال حاضر ندارد.

فتح الهی، مشکلات قشم را از نوع اقتصادی و اجتماعی دانست و اعلام کرد:  برای حل این مشکلات، برنامه هایی طراحی‌شده که از شما بزرگان و خانواده های معظم شهدا درخواست می کنیم با ایده ها و نظرات خود در اجرای این برنامه ها، ما را یاری کنید.

این مقام عالی در ادامه برای اجرایی شدن درخواست های عمومی خانواده شهدای جزیره دستورات ویژه ای صادر کرد و گفت: در بحث واگذاری زمین به والدین شهدا، آماده پیگیری اصولی و قانونی هستیم و واگذاری زمین به خانواده شهدا، تبدیل وضعیت خانواده شهدا و موضوع اشتغال برادران و خواهران شهدا با کمک بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، تا پایان سال حل می شود. وی دستور به پایان رساندن بازسازی و ترمیم گلزار شهدای شهر قشم را تا دهه فجر 1400  صادر کرد و افزود: بازسازی و نوسازی تصاویر شهدا، نصب تصاویر در بلوارهای اصلی شهر  و نام گذاری معابر اصلی شهر به نام نامی شهدای پرافتخار جزیره، که از دیگر خواسته های به حق خانواده معظم شهداست، تا یک ماه آینده باید اجرایی شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم همچنین تاکید کرد: اقدامات فوق توسط مدیران در زمان تعیین شده باید اجرایی شود و در صورت هرگونه تعللی، این مدیران باید پاسخگوی کم کاری صورت گرفته باشند.

در این جلسه همچنین عطا ناوکی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان ضمن تبریک انتصاب افشار فتح الهی به سمت سرپرستی سازمان منطقه آزاد قشم، حضور عضوی از خانواده شهدا در این جایگاه را به فال نیک گرفت. وی با ارائه گزارشی از فعالیت های  اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران در قشم، خواستار حمایت و حل مشکلات و درخواست های خانواده معزز شهدای جزیره شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها