سعید محمد:

تامین بودجه پل خلیج فارس با فروش ویلاهای نهاد ریاست جمهوری در قشم



وزیر‌ بهداشت در جلسه شورای اداری با حضور رئیس‌جمهور گفت: در هرمزگان ۹۱درصد از مردم یک دوز و‌ ۸۳ درصد دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
 
به گزارش صبح ساحل، وی افزود: یکی از مشکلات اصلی هرمزگان کمبود مراکز بهداشتی و درمانی است. از نظر بیمارستانی کمبود تخت بیمارستانی شدیدا به چشم می آید. بیمارستان ۵۳۰ تخت‌خوابی بندرعباس تنها ۶۰ درصد پیشرفت داشته و از دهه هشتاد در حال ساخت است. این پروژه باید تا ۱۴۰۱ انجام شود.
بهرام عین‌اللهی با بیان اینکه بحث بومی‌گزینی راه حل رفع کمبود نیروهای درمانی در استان است، گفت: در همین راستا امتیاز پذیرش اختصاصی برای بشاگرد و چند نقطه دیگر در هرمزگان در نظر خواهیم گرفت.
وی با بیان اینکه استعداد گردشگری سلامت در این استان فوق العاده زیاد است، گفت: به دلیل کمبود آمبولانس دریایی مردم جزایر دچار مشکل می‌شوند. ۳۰ میلیارد تومان برای رفع این موضوع در جزیره هرمز و لاوان اختصاص داده شده است.
وی همچنین افزود: برای تکمیل بیمارستان میناب نیز ۲۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده می‌شود.
 
تا پایان دولت گازرسانی را به یک وضعیت استاندارد می‌رسانیم
 
وزیر‌ نفت گفت: هرمزگان نسبت به گازرسانی در سطح شهری جزو استان‌های پایین است. ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات در نظر گرفتیم که تا پایان سال ۱۴۰۱در ۳۶ روستا گارسانی به بهره برداری برسد و همچنین پروژه گازکشی در ۹۴ روستا و ۵ شهر را تا همان سال آغاز می‌کنیم. ان شالله بتوانیم تا پایان دولت گازرسانی را به یک وضعیت استاندارد برسانیم.
وی افزود: قطب پالایشگاهی کشور در استان هرمزگان است. ۵ طرح پالایشی تعریف شده است که تا پایان دولت پیش بینی‌ می‌کنیم به پایان برسد.
وزیر‌ نفت اضافه کرد: مجموعه وزارت نفت و شرکت های تابعه بالغ بر هزار و ۴۵ میلیارد تومان به پروژه های آموزشی،رفاهی و بهداشتی اختصاص داده است. ۱۰۰ میلیارد در اختیار استانداری قرار می‌گیرد و ۱۰۰ میلیارد برای احداث مجموعه ورزشی است. وی درباره سفر خود به جزیره قشم و مطالبات مردم گفت: تامین آب، پل خلیج فارس، آزادسازی ورود خودرو، کمبود بیمارستان و دستگاه آم آر آی و نابسامانی جاده ها از دغدغه‌های مردم قشم است.
 
ساماندهی صیادان تا چهار ماه آینده حل می‌شود
ساداتی، وزیر کشاورزی گفت: قطب تولید شیلات، محصولات کشاورزی خارج فصل و بهترین نقطه برای گردشگری کشاورزی شرق هرمزگان است.
وی افزود: سه هزار میلیارد تومان در استان هرمزگان در حوزه کشاورزی بودجه اختصاص داده می شود که هزار‌میلیارد تومان برای برق رسانی به سایت های میگو است. برای آبرسانی به عشایر نیز ۱۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
وزیر کشاورزی گفت: ساماندهی صیادان تا چهارماه آینده حل می شود. همچنین ۷۰ میلیارد تومان برای کنوانسیون هند تخصیص داده می‌شود. .
 

تامین بودجه پل خلیج فارس با فروش ویلاهای نهاد ریاست جمهوری در قشم

سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد در نشست شورای اداری با اشاره به قول مساعد رییس جمهور در مورد تحقق خواسته‌های مردم جزیره اظهار کرد: ۲۸۰ میلیون یورو اعتبار برای تکمیل پل خلیج فارس قشم مورد نیاز است که با برنامه‌ریزی انجام گرفته و از طریق تهاتر نفتی توسط پیمانکار ایرانی ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه با کسب اجازه ار ریاست جمهور ویلاهای منتسب به نهاد ریاست جمهوری برای تامین هزینه پل خلیج فارس و سایر زیرساخت های جزیره قشم به فروش گذاشته می‌شود، درباره مشکلات آبی مردم جزیره قشم گفت:۲۰ هزار مترمکعب آب از آب شیرین کن‌های خصوصی جزیره خریداری و مابه التفاوت هزینه آب توسط دولت پرداخت می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و اصلاح خط لوله و اجرای طرح توزیع آب شیرین نیز توسط سازمان منطقه آزاد قشم انجام میشود.

محمد از تقویت و توسعه صنعت بانکرینگ در قشم خبر داد و افزود: این صنعت ارزآور و مهم در حوزه خلیج فارس با محدودیت‌هایی مواجه است که با قول مساعد رییس جمهور، مشکلات توسعه آن رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: با انتقال بخشی از سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی به مناطق آزاد و افزایش سهام این منطقه به بالای ۵۰ درصد، این بخش‌ها تکمیل شده و این صنعت نیز رونق می‌گیرد و در اولین قدم ۲۸۰ شناور ایران که در فجیره سوخت‌گیری می‌کنند در ایران سوخت‌گیری می‌شوند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ادامه داد: به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی قشم و کیش، ۲۳۰۰ خودرو توقیفی  از سال ۲۰۱۷ به مناطق آزاد اختصاص می‌یابد.

محمد ابراز کرد: به زودی بحث حاکمیت دوگانه قشم برطرف خواهد شد و سراسر جزیره به منطقه آزاد تبدیل می‌شود.

وی عنوان کرد: حکمرانی و مدیریت باید در مناطق آزاد زیر نظر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد باشد و فعالیت غیر از این خلاف قانون است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه از پشت درهای بسته و بدون آشنایی با مشکلات مردم نمی‌توان مدیریت درستی داشت؛ از سرپرست منطقه آزاد قشم خواست تا مبارزه با ویژه خواری و تغییر مدیرانی که اکثر مردم از عملکرد آنها ناراضی هستند را با قید فوریت در دستور کار قرار دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها