تخصیص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از سیل در هرمزگان



مصوبه مربوط به تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از سیل در شهرستان‌های استان هرمزگان با امضای معاون اول رئیس جمهور، ابلاغ شد.

    

به گزارش صبح ساحل، مصوبه مربوط به تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از سیل در شهرستان‌های استان هرمزگان با امضای «محمد مخبر»معاون اول رئیس جمهور، ابلاغ شد.

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۲ دی ۱۴۰۰، با اختصاص مبلغ ۷,۱۲۳ میلیارد ریال اعتبار به صورت هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای جبران خسارات وارده به بخش‌های مسکونی و تأسیسات زیربنایی ناشی از وقوع سیل دی ماه سال جاری در شهرستان‌های استان هرمزگان موافقت کرد.

همچنین با تصویب دولت، مبلغ ۱,۲۷۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود ۴ درصد روستایی و ۵ درصد شهری) و بازپرداخت ۱۵ ساله برای تسهیلات بازسازی (۳ سال دوران مشارکت مدنی و ۱۲ سال دوران فروش اقساطی)، بازپرداخت ۵ ساله برای تسهیلات تعمیری و بازپرداخت ۷ ساله برای تسهیلات معیشتی توسط بانک مرکزی با ضمانت زنجیره‌ای اختصاص یافت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌های مربوط موظف شدند ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نمایند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها