در پایان سفر معاون وزیر اقتصاد به استان هرمزگان مطرح شد

اولویت توسعه نیروگاه و شناسایی پروژه های راهبردی سرمایه گذاری هرمزگان



علی فکری، معاون وزیر امور اقتصادی ودارایی و رئیس سازمان سرمایه گذاری گفت: در این سفر بایستی از همکاران خودم در اداره کل امور دارایی و اقتصادی تشکر کنم، بویژه جناب دسینه مدیر کل اموراقتصادی ودارایی هرمزگان که مهمان نوازی و همراهی ویژه ای با تیم ما داشتند.

   

به گزارش صبح ساحل، علی فکری در خصوص جمع بندی این سفر گفت: مهمترین هدف هایی که در این سفر دنبال آن بودیم، ابتدا حضور در بین سرمایه گذاران بود که نتیجه آن مشاهده و دریافت مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری بدون واسطه است تا در فرصت های بعدی و در مشورت هایی که با مسئولین استان انجام می شود راه حل های بهتر و راهبردی دریافت کنیم.

وی افزود: مشورت هایی راهبردی که در مرکز  کشور انجام می شود، باعث می شود مشکلات و موانع را بهتر رفع کنیم و از سویی به افزایش سرمایه گذاری خارجی و داخلی در استان هرمزگان کمک کنیمـ
معاون وزیر اقتصاد در خصوص جزییات این سفر تشریح کرد: به همراه دکتر دسینه به عنوان مدیر ارشد وزارت اقتصاد در استان و دیگر همکارانشان،  چند بازدید حضوری از شرکت پالاشگاه نفت بندرعباس و  وضعیت شرکت‌های وی اچ پی داشتیم. همچنین  در دفتر خدمات سرمایه گذاری استان نشستی با حضور سرمایه گذاران خارجی که این شرکت ها در استان حضور دارند داشتیم و پیرامون مسائل  و چالش های پیش رو به گفتگو پرداختیم که برخی از مشکلات در استان قابل حل بود و همانجا با کمک مرکز خدمات سرمایه گذاری استان راهکار های مناسب اتخاذ شد و برای برخی در لایه های بالایی تهران نیازمند به تصمیم گیری است.
علی فکری در ادامه در خصوص سفر به شرق استان تشریح کرد:  در این منطقه  یکی از مهمترین پروژه های کشور مان با همکاری ایران و روسیه در حال شکل‌گیری است،پروژه سیریک پروژه ای است که در سفر ریاست محترم جمهوری به روسیه  عملیاتی و تسریع شد، وی افزود اجرای این پروژه با سفر رئیس جمهور به روسیه و با بررسی های صورت گرفته سرعت اجرایی بیشتری یافت و موانع اجرای آن نیز شناسایی شد.
علی فکری با اشاره به بازدید خود از خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک گفت: آخرین وضعیت  این پروژه را در این سفر مورد بررسی قرار دادیم ،فکری در ادامه افزود این منطقه و این پروژه،  یک پروژه راهبردی هست که می تواند روابط جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها را تحت تاثیر قرار دهد .
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در رابطه با پروژه 1400 مگابایتی سیریک و تاثیر آن در منطقه و هرمزگان گفت:  مسئله کشور در حال حاضر کمبود و تولید برق است که در این سفر هم مطرح شد، همچنین همکاری‌های ایران و روسیه باید به سمتی حرکت کند که منافعش به دو کشور برسد و از سویی نیاز اصلی کشورمان به تولید برق است.
علی فکری در ادمه تصریح کرد: یکی از نکاتی که دکتر دسینه در حوزه سرمایه گذاری در استان به آن تاکید داشتن از کمبود برق بود که در به مسئله بزرگی در کشور تبدیل شده که موجب می شود به سمت  توسعه نیروگاه‌های کشور رفته و آن را به جد در دستور کار قرار دهیم.
پروژه نیروگاه سیریک اولین پروژه از مجموعه پروژه های مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه است که در قالب وام دولتی آن کشور به ایران عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
علی فکری تشریح کرد:  پیرو سفر ریاست محترم جمهوری به روسیه و تاکید رهبران دو کشور بر تعمیق روابط اقتصادی؛ سرعت دادن به اجرای پروژه های مشترک سرمایه‌گذاری بین دو کشور در دستور کار بخشهای مختلف و از جمله سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران قرار گرفته است
علی فکری در پاسخ به وضعیت اقتصادی و منطقه ای هرمزگان گفت:  استان هرمزگان، استان اقتصادی و مرزی است و بایستی پروژه های اقتصادی آن در یک زنجیره ارزش معنادار شکل بگیرد تا سرمایه گذار خارجی بتواند جذب شود و وارد این حلقه سرمایه گذاری شوند. 
وی در ادامه گفت پروژه های مرزی باید همدیگر را تکمیل کنند و بخش هایی از  روابط اقتصادی خارجی کشور ها باشند .
علی فکری در پایان ضمن تقدیر از اهتمام شخص آقای استاندار به عنوان رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری و معاون اقتصادی ایشان و همچنین مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان به عنوان نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان افزود پیرو جلساتی که در هرمزگان داشتیم  برنامه ای داریم که بر مبنای آن قرار است پروژه های راهبردی را شناسایی و به سرمایه گذاران خارجی پروژه ها را اعلام کنیم.
.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها