فرمانده پلیس راه هرمزگان خبر داد ؛

وقوع 55 درصد تصادفات فوتی در شرق استان



 صبح ساحل ، حوادث - فرمانده پلیس راه هرمزگان گفت:در طی 15 روز گذشته از خردادماه سال جاری، 55 درصد سوانح جاده ای  فوتی، 44 درصد متوفیان، 55 درصد تصادفات جرحی و 48 درصد مجروحان در جاده های برون شهری شرق استان رخ داده است.سرهنگ علی مجیدزاده،27درصد تصادفات فوتی و 31درصد متوفیان، 19درصد مجروح و30درصد مجروحان  در غرب استان اعلام کرد وادامه داد:18درصد تصادفات فوتی، 25 درصد فوتی ها، 31درصد تصادفات جرحی و 32 درصد مجروحان در سوانح جاده ای در جاده های شمال به وقوع پیوسته است. این مقام مسوول بیشترین علت تصادفات در این مدت را واژگونی 45 درصد  به علت تخطی سرعت مطمئنه ، خستگی و خواب آلودگی ، 20درصد راکبان موتورسیکلت ذکر کرد.سرهنگ مجیدزاده ادامه داد: 38 درصد کل تصادفات به علت تخطی از سرعت مطمئنه و 24 درصد عدم توجه به جلو ثبت شده است.وی نوع وسیله در تصادفات را سواری ها دانست.

افزایش 9 درصدی تصادفات جرحی

فرمانده پلیس راه هرمزگان به آمار تصادفات در 3روز تعطیلی هفته گذشته اشاره داشت که در این مدت 2 فقره تصادف فوتی رخ داد که در مدت مشابه سال گذشته با 4فقره تصادف، 50درصد کاهش داشته است.سرهنگ مجیدزاده اظهار داشت: در این مدت 3نفر بر اثر سوانح جاده ای کشته شدند این درحالی است که آمار مرگ 8 نفر بوده است. به گفته وی تصادفات جرحی با 12 فقره به افزایش 9 درصدی دست یافت. این مقام مسوول،تعداد مجروحان  را در 3روز تعطیلی را  23 نفر با 14 درصد کاهش ذکرکرد و ادامه داد: این رقم در مدت مشابه سال قبل 27 نفر بوده است.سرهنگ مجیدزاده ازکاهش 6 درصد حوادث جاده ای دراستان گفت که از چهاردهم تا شانزدهم امسال 14فقره تصادف رخ داده است. این آمار در پارسال 15 فقره بوده است.

وی اکثر تصادفات را به علت سرعت غیرمجاز ، عدم رعایت فاصله طولی مناسب و عدم توجه به جلو دانست. سرهنگ مجیدزاده  با بیان اینکه یکی از موارد تخلف راننده وسیله نقلیه که منجر به تصادف می گردد تخطی از سرعت مطمئنه است و سرعت غیر مجاز یکی از عوامل اصلی بروز حوادث ناگوار رانندگی است ،از رانندگان خواست که حتما برای پیشگیری از وقوع تصادفات فاصله مناسبی با خودروهای عبوری را حفظ کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها