نگاهی به دستاوردهای سربازان گمنام امام زمان(عج) در هرمزگان؛

از مشارکت در دستگیری ریگی تا متلاشی کردن باند قاچاق طلا



صبح ساحل ، سیاسی - درعمر سی ساله تشکیل وزارت اطلاعات زحمات و فعالیت های شبانه روزی بسیاری انجام شده که اداره کل اطلاعات هرمزگان به مناسبت روز سرباز گمنام بخشی از دستاوردها و خدمات این مجموعه را ارائه کرده است.به گزارش رسیده از روابط عمومی اداره کل اطلاعات استان ،مقام معظم رهبری به واسطه این زحمات و دستاوردها، تعبیرهای ویژه ای برای وزارت اطلاعات بکار برده اند، از جمله اینکه ایشان می فرمایند:«شما ایستادگی کردید، ایستادید، این خیلی مهم است.» یعنی وزارت اطلاعات مثل الماس زیرفشارها طاقت می آورد و یا در جایی دیگر می فرمایند: «وزارت اطلاعات حیات خلوت نظام است» و این تعبیر زیبایی که به دلیل 30 سال مجاهدت خاموش و بدون چشمداشت سربازان گمنام امام زمان(عج) از سوی مقام معظم رهبری به وزارت اطلاعات نسبت داده شده است.اگر بخواهیم این زحمات و اقدامات را برشمریم به دلایل امنیتی بسیاری از آن ها را نمی توان بیان کرد اما به صورت اجمالی در دو بخش به برخی از اقدامات شاخص سربازان گمنام امام زمان در سطح کشور واستان اشاره می گردد:

محور اول مروری بر برخی از اقدامات وزارت اطلاعات:

  تلاش برای حفظ انسجام ملی، اجتماعی و سیاسی کشور و صیانت از سرمایه های اجتماعی، مذهبی، سیاسی واقتصادی از جمله محورهایی است که در ماموریت های داخلی این وزارت خانه به آن توجه جدی شده و در دوره جدید از سیاست های اصلی حجت الاسلام علوی وزیراطلاعات می باشد.

 صیانت از دستاوردهای علمی وفناوری جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه هسته ای و دستگیری برخی از عوامل ترور دانشمندان هسته ای

 کاهش مشکلات با پیگیری پی درپی مسائل مرتبط با زندگی روزمره مردم، سازمان ها و دستگاه های خدمات رسان و ارائه اخبار جمع بندی شده به مسوولان ذیربط

 

 جلوگیری از حیف ومیل بیت المال و اموال عمومی و پیشگیری از انتقال منافع به بیگانگان در راستای حفاظت وصیانت از منافع ملی از دیگر اقدام های این وزارتخانه است.

 صیانت نرم از برخی مراکز مهم و حیاتی مانند نیروگاه ها و سدها در مقابل نقشه ها و اقدامات تخریبی عوامل معاند.

 آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم و تولید و ارائه بسته های مختلف توجیهی و آموزشی در حوزه های مرتبط با این وزراتخانه و برگزاری همایش های توجیهی برای اقشار مختلف اجتماع.

 مبارزه با تروریسم و تامین امنیت جامعه از دیگر اهداف و اقدامات این وزارت می باشد. به عنوان مثال برخورد با پدیده شوم ریگی و جندالشیطان و دستگیری سرکرده این گروه.

 مقابله با باندها و گروه های سازمان یافته موادمخدر در سطح داخلی و خارجی با هدف صیانت و حمایت از جامعه در برابر این تهاجم ضد انسانی.

 مقابله فراگیر با توطئه های ضد انسانی و ضد مردمی دشمن در حوزه جنگ نرم و فضای مجازی.

 مقابله با جریان ها و فرقه های سودجو و انحرافی باتوجه به مطالبه جامعه درخصوص مبارزه با اینگونه جریان ها.

 کشف و مقابله با توطئه های وسیع کشورهای بیگانه در دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در مناطق مرزی و قومی از دستاوردهای وزارت در این عرصه می باشد که به وحدت اقوام و مذاهب ایرانی کمک شایانی نموده است.

 نفوذ و ضربه زدن به سیستم ها و شبکه های امنیتی دشمنان و سرویس های اطلاعاتی آنان از دیگر اقدامات این وزارت خانه بوده که بنا به اعتراف خود دشمن آنان را به ستوه آورده است. این اقدامات نشان از ظرفیت وتوان تهاجمی بالای وزارت و موجب افتخار و سربلندی جامعه گردیده است.

 گسترش اقدامات و فعالیت های وزارت در مقابله با مفاسد اقتصادی نظیر پولشویی، سودجویی و رانت خواری، شرکت های هرمی و ... به عنوان یکی از مطالبات جدی و همیشگی مقام معظم رهبری از دیگر اقدامات وزارت اطلاعات محسوب می گردد.

 

 کمک به کاهش آثار تحریم اقتصادی با یک همت عالی و فراگیر و تلاش گسترده در جهت مصون سازی کشور در برابر آثار تحریم.

 پاسخگویی به مردم و مسوولان همواره از سیاست های کلی این وزارت بوده و در دوره های جدید نیز مورد تاکید بیشتری قرار گرفته است که حضور وزیر اطلاعات و معاونان ذی ربط در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی از مصادیق این

تعامل ارزنده می باشد.

محور دوم: مروری بر برخی از اقدامات شاخص اداره کل اطلاعات استان هرمزگان:

  اداره کل استان با حضور موثر خود در شورای تامین استان وشهرستان ها نقش موثری در شناسایی و ارائه مشکلات امنیتی استان و شهرستان داشته و تعامل موثر ادارات کل اطلاعات با مسوولان استانی از تاکیدات وزیر اطلاعات می باشد.

 پیگیری شکایات ومطالبات مردمی بویژه درخواست های آن ها در سوژه های اطلاعاتی وامنیتی و پیگیری تا حصول نتیجه و توجه به یژه به حقوق مردم از دیگر اقدامات اداره کل می باشد.

 مشارکت در دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک جندالشیطان

 ضربه به باندها و سرشبکه های کلان موادمخدر که دراین راستا صدها باند مورد ضربه قرار گرفته و ده ها تُن مواد مخدر در سال های اخیر از سوی این اداره کل کشف شده است.

 ضربه به باندهای قاچاق طلا به خارج از کشور که حاصل آن کشف و پیشگیری از انتقال صدها کیلوگرم طلا ، هزاران عدد سکه تمام بهار، نیم سکه و ربع بهار آزادی می باشد.

 ضربه به ده ها باند کلان قاچاق مشروبات الکلی و سوخت در خشکی و دریا

 مبارزه با جاسوسان، تروریسم و دستگیری تعداد زیادی از عناصر مرتبط با بیگانگان، گروه های معاند و تکفیری

 ضربه به باندهای اشرار مسلح شرق کشور

 پیشگیری ازموارد فراوان اختلاس و ارتشاء در دستگاه های دولتی

 رصد اطلاعاتی فضای جامعه و دستگاه ها و اطلاع رسانی لازم به مسوولان ذیربط و پیشگیری از رویدادهای متعدد مخل امنیت.در ادامه گلچینی از تعابیر و توصیف های امام خمینی(ره) و همچنین رهبر معظم انقلاب درباره مجموعه وزارت اطلاعات آورده می شود:

امام راحل(ره):برادران مشغول در جبهه ی اطلاعات، سربازان گمنامند.

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی:

  مسوولیت وزارت اطلاعات همیشه مهم بوده و امروز مهم تراست.

 وزارت اطلاعات رقیب هیچ دستگاهی نیست، متعلق به همه و مال همه کشور است.

 کارکنان وزارت اطلاعات مجموعه ای خدمتگذار و مخلف و درحقیقت سربازان و رزم آوران دلیر نظام مقدس اسلامی هستند.

 درحقیقت و از اعماق دل عقیده ام اینست که مجموعه وزارت اطلاعات یکی از بهترین و با وفاترین و صمیمی ترین مجموعه های برآمده از انقلاب است.

 مجموعه وزارت اطلاعات یک مجموعه قیمتی است همه نظام باید قدر یک چنین مجموعه ای را بدانند.

 وزارت اطلاعات مانند خود جمهوری اسلامی ریشه اش محکم است.

 کار اطلاعاتی یکی از برجسته ترین حسناتی است که انسان در نظام اسلامی می تواند انجام دهد.

 وزارت اطلاعات قلب و چشم بینای نظام و کار آن ظریف و مسوولیت آن در کشور تعیین کننده است.

 من به مجموعه وزارت اطلاعات اعتماد کامل دارم.

 این مجاهدت های خاموش را، این مجاهدت های بی ریا را قدر بدانید، اگر چه سخت است ولی قدر بدانید و مغتنم بشمارید.

 موثرترین مجموعه ی نظام که در مقابل دشمنان جمهوری اسلامی ایستاده است ، وزارت اطلاعات است.

 مجموعه وزارت اطلاعات در جمهوری اسلامی در خدمت مردم و برای مردم کار می کند.

 وزارت اطلاعات، مادر و محور اطلاعات کشور است.

 وزارت اطلاعات در واقع یک پایگاه با ارزش و مقتدر نظام در جبهه همه گیر و عظیم امروز دنیاست.

 وزارت اطلاعات یک پایگاه عظیم مبارزه وجهاد است.

 وزارت اطلاعات جزء معدود تشکیلات برآمده از خود انقلاب است.

 وزارت اطلاعات باید همواره در حد اعلای انقلابی گری به معنای انقلاب اسلامی باشد.

 وزارت اطلاعات به مثابه چشم نظام است.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها