هجوم گله‌ای گراز به بندر سیریک



 اخیرا کلیپی در فضای مجازی منتشر شده است که  هجوم گله‌ای گراز به بندر سیریک را نشان می‌دهد. 

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته رکنا، لشگری مسئول دفتر فرمانداری سیریک در توضیح این موضوع گفت:«چهار پنج سالی می شود که کم آب و کم غذایی در حاشیه بندر سیریک سبب شده که گزارها برای تامین آذوقه و آب وارد بافت شهری شوند.گاهی برای تامین تغذیه سراغ سطل های زباله می روند و زباله ها را پراکنده می کنند اما به جز این مورد تا به حال صدمه دیگری به اهالی وارد نشده است.

وی افزود: گراز از انسان فرار می کند و آسیب جسمی به کسی وارد نشده است.»

 

 به گفته کارشناس حیات وحش رشد جمعیت گرازها نشان از تغییر اکوسیستم و بر هم خوردن تعادل حیات وحش دارد. از بین رفتن و انقراض برخی گونه های حیوانی و شکارچیان طبیعت جمعیت گرازها را افزایش داده است. پلنگ یکی از حیوان هایی است که باعث کنترل جمعیت و تعادل در جمعیت گرازها می شود.

درمورد افزایش گرازها در میناب، گودرزی کارشناس حیات وحش هرمزگان می گوید: در گذشته پلنگی از ارتفاعات میناب پایین می آمد و پس از شکار گراز در کف رودخانه و  دشت های اطراف دوباره به کوه ها برمی گشت. اما در این سال ها دیگر خبری از پلنگ ایرانی نیست. 

به گفته کارشناسان محیط زیست حدود ۳۰ درصد غذای پلنگ از شکار گراز‌ها تامین می‌شود، اما تلف شدن و انقراض پلنگ ها‌ی ایرانی باعث شده است تا  جمعیت گراز‌ها رو به فزونی بگیرد به طوری که در دو سه سال گذشته بیش از ۱۰ برابر شده اند. 

گفتنی است که روز گذشته نیز ساکنان روستای سودرو از نجات بچه گراز درون چاه افتاده به دست یگان حفاظت محیط زیست هرمزگان خبر دادند.

یکی از ساکنان روستای سودرو در این باره می‌گوید:« یگان حفاظت محیط زیست هرمزگان بلافاصله پس از تماس و مطلع شدن درباره این موضوع در محل مذکور حاضر شدند و پس از تلاش‌های فراوان موفق به بیرون کشاندن بچه گراز شدند. همچنین این حیوان را برای مداوا به مرکز شهر انتقال دادند». 

 

منابع: رکنا، باشگاه خبرنگاران، صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها