بیش از ۵۰۰ زائر هرمزگانی در حج تمتع شرکت می‌کنند



مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان اعلام کرد اعزام زائرین بیت الله الحرام از فرودگاه بین المللی بندرعباس برای شرکت در مراسم مناسک حج تمتع سال جاری انجام خواهد شد.

      

به گزارش صبح ساحل، ابوذر ضیایی صبح امروز (سوم خردادماه) با بیان اینکه فرودگاه بین المللی بندرعباس آمادگی کامل برای میزبانی از زوار را دارد، افزود: انتقال بیش از ۵۰۰ زائر در ۲۶ خرداد ماه از بندرعباس به سرزمین وحی طی دو پرواز اجرا می شود.

وی با اعلام اینکه پرواز زائرین هرمزگانی امسال توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) انجام خواهد شد، تصریح کرد: ۵۱۳ زائر از استان هرمزگان در قالب ۴ کاروان با سورتی پرواز به سرزمین بیت الله الحرام مشرف می‌شوند و عملیات بازگشت حجاج هرمزگانی به میهن نیز ۲۷ تیر ماه صورت می پذیرد.

مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان با تاکید به اهمیت این سفر مذهبی، رضایت مندی زائرین را اولویت این عملیات دانست.

براساس تازه ترین اعلام رسمی وزارت حج و عمره عربستان، تعداد اختصاص یافته به جمهوری اسلامی ایران در حج امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر است.

وزارت حج و عمره عربستان مبنی بر پذیرش زائران در حج تمتع امسال گفت: شرط پذیرش زائران زیر ۶۵ سال، تزریق کامل واکسیناسیون و داشتن تست منفی کرونا ۷۲ ساعت قبل از اعزام از جمله موارد مهم بوده که بر همین اساس برنامه ریزی خواهیم کرد و از میان متقاضیانی که در سال ۹۹ ثبت نام خود را انجام داده اند بنابر اولویت آنان تا سقف سهمیه اقدام می کنیم.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت توصیه کرد: کسانی که علیرغم ثبت نام اولیه در سال ۹۹ با توجه به شرایط سنی تعیین شده سال جاری اجازه حضور در حج تمتع امسال را ندارند، به هیچ عنوان انصراف ندهند.

لازم به ذکر است که عربستان فهرستی از واکسن‌های مورد نظرش را اعلام کرده که حجاج برای ورود به این کشور باید تزریق کرده باشند، گفت: واکسن‌هایی مانند سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک که مورد تایید عربستان بوده و در ایران هم برای افراد استفاده شدند، ‌جزو این فهرست است؛ ‌حجاج باید حداقل دو دز واکسن تزریق کرده باشند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اضافه کرد:‌ البته پیشنهاد وزارت بهداشت کشورمان تزریق سه دز واکسن کرونا است که ایمنی بیشتری وجود داشته باشد و داشتن کارت دیجیتال واکسن کرونا برای زائران ضروری است.

به گفته وی، این انصراف و عودت دادن هزینه های واریزی و پایداری سند ، به منزله انصراف از استفاده از امتیاز تثبیت نرخ ارز تعیین شده برای حجاج ثبت نامی سال ۹۹ است . بنابراین توصیه می شود که به چنین اقدامی مبادرت نکنند.

رضایی تصریح کرد: متقاضیانی که امسال مشرف نمی شوند امتیاز خود را حفظ کنند تا انشاالله سال آینده در اولویت تشرف به سرزمین وحی باشند. در صورت انصراف و عودت مبالغ، این دسته از متقاضیان در روند عادی و اولویت اولیه اعزام ها قرار می گیرند.

وی تعداد احتمالی کادر درمان اعزامی از سوی ایران را بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: بزودی پس اعلام اسامی زائران، زمان تزریق واکسن و معاینه زائران از سوی سازمان هلال  احمر اعلام می شود.

 

منابع:ایرنا،صداوسیما،ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها