تداوم پدیده گرد و غبار در هرمزگان/ اختلال در تردد‌های دریایی



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان برای امروز نیز تداوم پدیده گرد و غبار را پیش بینی کرد.

به گزارش صبح ساحل، مجتبی حمزه نژاد گفت: طی امروز جمعه از گردوغبار در سطح استان کاسته شده است، اما ساعات بعد از ظهر در مناطق غربی استان و سواحل و جزایر خلیج فارس با توجه به وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی تا شمال غربی، خیزش گردوخاک، کاهش موقت دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در سایر نقاط استان غبار محلی پدیده غالب خواهد بود. با شدت کمتر، همین شرایط جوی در مناطق غربی استان، طی ساعات بعد از ظهر شنبه و یکشنبه تکرار خواهد شد.
حمزه نژاد گفت: طی امروز نیز خلیج فارس و نقاطی از تنگه هرمز با وزش باد‌های نسبتا شدید جنوب غربی-شمال غربی، مواج خواهد بود و اختلال در تردد‌های دریایی بویژه در بنادر غربی استان را در پی خواهد داشت.

وی گفت: سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر در خلیج فارس، به محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج گاهی به بیش از ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید. توصیه می‌شود با توجه به نامساعد بودن شرایط دریا، ضمن اجتناب از تردد شناور‌های سبک و صیادی، تمهیدات لازم در بنادر غربی استان صورت پذیرد.

حمزه نژاد افزود: صبح تا ظهر شنبه بتدریج از سرعت باد در مناطق دریایی استان کاسته خواهد شد. بعد از ظهر شنبه تا یکشنبه شب، دریا در فراساحل غرب لاوان و سواحل پارسیان با وزش باد نسبتا شدید شمال غربی نسبتا مواج خواهد بود.

وی گفت: طی شنبه در طول روز بین ۲ تا ۳ درجه افزایش نسبی دما مورد انتظار است.


حمزه نژاد افزود: ساعات صبح دوشنبه و سه شنبه در دریای عمان و نقاطی از تنگه هرمز افزایش باد جنوب شرقی سبب تلاطم دریا خواهد شد و ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات شرق استان رشد ابر و رگبار پراکنده باران محتمل خواهد بود.

 

در روزهای گذشته هرمزگان شاهد افزایش پدیده گرد و غبار بود، به طوریکه روز پنج‌شنبه در بندرعباس تعطیل اعلام شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها