تزریق واکسن فلج اطفال برای حجاج ایرانی الزامی شد



تزریق واکسن فلج اطفال به دلیل احتمال آلودگی کشورها به این ویروس برای حجاج ایرانی ضروری شد.

      

به گزارش صبح ساحل، ابراهیم قادری روز شنبه گفت: با توجه به اینکه احتمال آلودگی کشورها به ویروس فلج اطفال افزایش یافته است، بر اساس تاکید سازمان جهانی بهداشت، افرادی که امسال به حج تمتع مشرف می شوند باید این واکسن را تزریق کنند.

وی اظهار داشت: بر اساس برگزاری جلسه ای با مسوولان سازمان حج و زیارت، تزریق واکسن فلج اطفال برای حجاج ایرانی بصورت بخشنامه به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ شده و افراد واجد شرایط ملزم به دریافت این واکسن هستند.

قادری با بیان اینکه واکسن فلج اطفال در کشور موجود است، ادامه داد: در حال حاضر مراکز بهداشتی در همه شهرها علاوه بر واکسن مننژیت واکسن فلج را نیز به‌اندازه کافی در اختیار دارند و زائران باید این دو واکسن را  از هفته جاری تزریق کنند.

وی تصریح کرد: لازم است حجاج  چهار هفته قبل از اعزام ضمن مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل زندگی، واکسن فلج اطفال را دریافت کنند.

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت هلال‌احمر:
پزائران خانه خدا باید امسال علاوه بر واکسن مننژیت، واکسن فلج (ipv) برای ورود به عربستان تزریق کنند.
همه مراکز بهداشتی در همه شهرها علاوه بر واکسن مننژیت واکسن فلج را نیز به‌اندازه کافی در اختیار دارند و زائران باید این دو واکسن را از ابتدای هفته آینده تزریق کنند.
امسال به‌ازای هر ۴۰۰ زائر یک پزشک به حج تمتع اعزام می‌شود و این پزشکان کسانی هستند که معاینات حجاج را از لحاظ شرایط اعزام و استطاعت جسمانی در داخل کشور انجام می‌دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها