بندرچارک همچنان می‌لرزد؛

وقوع 37 زلزله در کمتر از 24 ساعت گذشته



زلزله ای به بزرگی ۴.۵ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۵ و ۱۰ دقیقه و ۴۷ ثانیه بامداد امروز (پنجشنبه) بندر چارک در استان هرمزگان را لرزاند.

  

به گزارش صبح ساحل،  وقوع زمین لرزه در استان (سه‌شنبه) آغاز شد؛ عصر سه‌شنبه ابتدا حوالی فین هرمزگان با زلزله ۳.۶ ریشتری لرزید و چند دقیقه بعد زلزله ۴.۴ ریشتری در بندر چارک روی داد. 

بخش چارک بندرلنگه و جناح بستک از روز چهارشنبه تا امروز شاهد وقوع بییش از 37 زمین لرزه در مقیاس‌های مختلف بودند که موجب وحشت و نگرانی مردم در مناطق پیرامونی کانون زلزله از جمله کیش شد.

شدیدترین این زلزله ها به قدرت ۵.۲ ریشتر در بازه زمانی ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه تا ساعت ۱۱ و ۵۲ دقیقه در مناطق چارک بندرلنگه و جناح بستک روز چهارشنبه به وقوع پیوست.

زلزله‌های پیاپی که در فاصله زمانی اندک از هم رخ می‌دهند! مسوولان استان اعلام کردند این زلزله‌ها تاکنون خسارتی نداشته است.

هرچند عمده این زلزله‌ها در اعماق ۹ تا ۱۶ کیلومتر زمین رخ داده و با توجه به نزدیکی به دریا در آب به وقوع پیوسته اما زلزله به تنهایی وحشت و نگرانی بواسطه خسارت های جبران ناپذیر برای مردم دارد و وقتی زلزله رخ می دهد مثل همین زلزله اخیر مردم بیشتر نگران تداوم آن می شوند.

اکنون بیشتر مردم چارک جرات رفتن به داخل خانه های خود را ندارند زیرا احساس می کنند با توجه به زلزله های پی در پی امکان وقوع زلزله بزرگتر در پیش باشد از همین رو به بوستان ها و محیط های خارج از شهر و بناها روی آوردند.

لازم به ذکر است که از روز گذشته تا کنون کمتر از یک شبانه روز این مناطق؛ بندرچارک و کیش شاهد 37 زلزله در مقیاس ریشتری مخلف بودند.

     

کمتر از 24 ساعت 37 زلزله در هرمزگان

بندرچارک شهری از توابع بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها