درخواست غرامت یک میلیارد دلاری توییتر از ثروتمندترین مرد دنیا


نویسنده: مریم دهقان

گزارشات حاکی از آن است که ایلان ماسک از خرید منصرف شده است اما دلایلی که برای این اقدام بیان کرده مورد تایید عموم نیست و اکنون توییتر پیگیر یک دعوی حقوق است تا ایلان ماسک را مجبور به پرداخت جریمه یک میلیارد دلاری کند.
 
 چه زمانی گفته شد که ایلان ماسک توییتر را می‌خرد؟
قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری ماسک در اواخر آوریل (اردیبهشت)، پس از اینکه او نزدیک به سه ماه را صرف خرید سهام توییتر کرد تا سهام خود در شرکت را افزایش دهد، تایید شد. در آن زمان، ثروتمندترین فرد جهان گفت که می‌خواهد «با بهبود توییتر به کمک ویژگی‌های جدید، متن‌باز کردن الگوریتم‌ها برای افزایش اعتماد، شکست دادن ربات‌های اسپم، و احراز هویت همه، این محصول را بهتر از همیشه کند».
 
چرا ایلان ماسک توییتر را نمی‌خرد؟
در یک کلمه، ربات‌ها. ماسک ادعا می‌کند که توییتر شیوع اکانت‌های اسپم و جعلی در این پلتفرم را کمتر از آنچه هست اعلام می‌کند. توییتر می‌گوید ربات‌ها فقط ۵ درصد از کاربران فعال روزانه که کسب درآمد می‌کنند را تشکیل می‌دهند.
در پرونده نظارتی اخیر، ماسک گفت که به نظر می‌رسد توییتر این رقم را «به‌طور چشمگیری کم‌رنگ» می‌کند. ماسک قبلاً ادعا کرده بود که این تعداد ۲۰ درصد یا بیشتر است.برخی ناظران می‌گویند که ماسک از ربات‌ها به عنوان بهانه‌ای برای خروج از معامله استفاده می‌کند.
 
 دعوا به کجا رسیده است؟
توییتر قصد دارد دوشنبه از ایلان ماسک شکایت کند. این رسانه اجتماعی با استخدام واچتل، به وکلایی که به عنوان صدراعظم دادگاه سلطنتی خدمت می‌کردند، دسترسی پیدا می‌کند. ایلان ماسک نیز شرکت Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan LLP را به خدمت گرفته است. این شرکت در سال 2019 دفاع موفقیت آمیز خود را در برابر ادعای افترا انجام داد و او را به عنوان بخشی از دعوای حقوقی سهامداران به دلیل تلاش ناموفق او برای خصوصی کردن شرکت تسلا در سال 2018 نمایندگی می‌کند.
 
چرا ایلان ماسک این معامله را لغو کرد؟
همان‌طور که گفته شد ایلان ماسک مطلع است که احتمالا باید یک میلیارد دلار به توییتر بابت لغو این قرارداد غرامت پرداخت کند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که آقای ماسک امیدوار است تا وکلای وی این پرونده را ماننددعوی حقوقی سال 2019 ببرند.یک احتمال دیگر این است که اطلاعاتی که اقای ماسک در این چند ماه از توییتر به دست آورده است ارزش پرداخت یک میلیارد دلار را دارد پس با این حساب در هر صورت ماسک پیروز میدان خواهد بود. یک احتمال کمی ضعیف‌تر نیز درباره این ماجرا وجود دارد و آن این است که ممکن است ماسک فقط دنبال نوعی و خوش‌گذرانی و تفریح بوده است. دنیای آدم پولدارها گاهی عجیب و غریب‌تر از چیزی است که تصویر می‌کنیم و آنها گاهی برای یک هیجان ممکن است دست به اقدامات این چنینی بزنند.
 
 امید هیئت مدیره توییتر به برد در این پرونده
به گفته برت تیلور، رئیس هیئت مدیره توییتر، این پلتفرم قصد دارد از ماسک شکایت کند و متعهد به بستن این معامله است.
او در توییتی گفت: «ما مطمئن هستیم که در دادگاه پیروز خواهیم شد.» یکی از مدیران سابق توییتر به فایننشال تایمز گفت: «به نظر می‌رسد توییتر برای تحقق این توافق تمایل به جنگ دارد.» توییتر در آخرین گزارش سه ماهه خود هشدار داد که اگر قرارداد بسته نشود، وضعیت مالی آن ممکن است آسیب ببیند. سقوط قیمت سهام آن، اعتماد پایین سرمایه گذاران، دعوای حقوقی سهامداران و اختلال در کسب و کار تنها تعدادی از احتمالاتی بود که این شرکت ارائه کرده است. به کارمندان توییتر هشدار داده شده است که هیچ اظهارنظری علنی نکنند. وکیل عمومی توییتر در یک یادداشت داخلی به کارکنان دستور داده است که از «توییت کردن یا به اشتراک گذاشتن هرگونه اظهار نظر در مورد این توافقنامه» خودداری کنند.
 
روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها