۳ جوان ایرانی در جمع بهترین‌های والیبال آسیا قرار گرفتند



تیم ملی والیبال جوانان ایران شب گذشته مقابل هند به پیروزی ۳ بر یک دست یافت و با این پیروزی عنوان قهرمانی آسیا را به نام خود کرد.

به گزارش صبح ساحل،«غلامرضا مومنی‌مقدم» سرمربی والیبال جوانان ایران پس از قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان در رقابت‌های آسیایی ۲۰۲۲ اظهار گفت: خدا را شاکرم که توانستیم قهرمان جوانان آسیا شویم. برای این قهرمانی افراد زیادی زحمت کشیدند از جمله بازیکنانی که در لیست نهایی بودند و خط خوردند. باید از همه تشکر کنم. کادرفنی تیم ملی جوانان هم زحمات زیادی برای این قهرمانی متقبل شد و همچنین از داورزنی رئیس فدراسیون والیبال که از تیم حمایت زیادی کرد، تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ادامه داد:  امیدوارم این حمایت‌ها ادامه‌دار باشد تا بتوانیم نسلی که در آسیا آقایی کرد و مورد احترام همه کارشناسان و مربیان قرار گرفت را حفظ کنیم.

به گزارش ایسنا،  در تیم منتخب این رقابت‌ها سه بازیکن ایرانی حضور داشتند. عرشیا بهنژاد به عنوان برترین پاسور، عرفان نوروزی به عنوان برترین مدافع و امیر محمد گلزاده به عنوان برترین پشت خط زن انتخاب شدند. همچنین گلزاده جایزه باارزش ترین بازیکن (MVP) را دریافت کرد.

در سایر پست‌ها یون سو لی از کره‌جنوبی به عنوان برترین دریافت کننده، کیتی پونگ سانگیا از تایلند به عنوان برترین دریافت کننده، سینگ دوشیانت از هند به عنوان برترین مدافع و کارتی کیان از هند به عنوان برترین لیبرو انتخاب شدند.

والیبال جوانان ایران امسال در بحرین هفدهمین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه کرد و ملی‌پوشان این رده‌سنی ایران در شانزده دوره قبلی موفق به کسب ۱۱ مدال شامل شش طلا، سه نقره و دو برنز شده‌بودند.

تیم ملی والیبال جوانان ایران با قهرمانی در این دوره از مسابقات به هفتمین مدال طلا و قهرمانی خود در این رده سنی آسیا دست یافت تا تعداد مدال‌ به عدد ۱۲ برسد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها