وزیر کشور:

۵ میلیون کارت ملی صادر شده است



وزیر کشورگفت: در ابتدای حضور دولت سیزدهم، گزارش‌هایی مبنی بر توقف صدور کارت ملی داشتیم و ۱۰ میلیون نفر منتظر بودند و تلاش شد این کار با سرعت قابل قبولی حل شود و اکنون پنج میلیون صادر شده است.

به گزارش صبح ساحل،« احمد وحیدی » در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال و رونمایی از کارت شناسایی موقت فاقدین شناسنامه افزود: سازمان ثبت احوال یک سازمان ریشه دار و قدیمی است و باید با گذر زمان تحولات روز آمد در خود داشته باشد تا بتواند خدمات مورد نیاز را ارائه دهد.  

وی ادامه داد: دستاوردهای خوبی را در سازمان ثبت احوال شاهد هستیم. پایگاه یکپارچه سببی و نسبی بسیار مهم است و در گذشته نبوده و در مدت کوتاهی ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.  

وزیر کشور گفت: یکی از مشکلات ما داده‌های آماری است و بسیار اهمیت دارد که این داده‌ها دقیق و قابل استناد باشد همچنین در مورد آمارهای ثبتی کار ارزشمندی صورت گرفته است.

وحیدی خاطرنشان کرد: روش آمارگیری با آمارهای ثبتی متفاوت است. آمارهای ثبتی دقیق تر است همچنین به روز بوده و نیازمند هزینه بسیار نیست و برای مردم هم ایجاد مزاحمت ندارد. این کار، سازمان ثبت احوال را به یک بلوغ می‌رساند.  

وزیر کشور ادامه داد: در شهرهایی که آمار فاقدین شناسنامه زیاد است، با وجود اینکه آنها مدعی هستند ایرانی هستند اما هیچ مدرکی ندارند؛ اینها افرادی هستند که در کشور ما زندگی می‌کنند و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

وی با اشاره به رونمایی از کارت شناسایی موقت فاقدین شناسنامه گفت: امروز این اقدام انجام شده و یک مشکل چند ۱۰ ساله در حال رفع شدن است و ضعیت این افراد با این اقدام تا تعیین تکلیف نهایی مشخص می شود.

وحیدی اظهارداشت: عددهای مختلفی در خصوص ایرانیان خارج از کشور مطرح می شود اما این افراد هم با مشکلاتی مواجه بودند و اقدام ثبت احوال که با کمک وزارت خارجه انجام شده است، یک کار بسیار بزرگی است البته پیچیدگی‌های خاص خود را داشت اما کار بسیار ارزشمندی انجام‌ شد.

وزیر کشور تاکید کرد: سازمان ثبت احوال یک سازمان ریشه ای است و داده های اصلی در این سازمان وجود دارد که تا کنون احراز هویت شخصی را برعهده داشته و باید احراز هویت حقوقی نیز در این سازمان انجام شود.  

وحیدی گفت: موقعیت هر فرد باید در سامانه های سازمان ثبت احوال مشخص شود. احراز هویت مکانی و امضای الکترونیک نیز باید در دستور کار سازمان ثبت احوال قرار گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: سازمان ثبت احوال باید به عنوان یک سازمان دانش بنیان و پیشرو باشدو باید مهاجرت سازمان ثبت احوال از یک سازمان ثبت احوال تمام الکترونیکی به سازمانی هوشمند انجام شود.



برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها