قاتل دختر 4 ساله در بندرعباس از چوبه دار رهایی یافت

قربانی نامهربانی ناپدری



ناپدری که باعث مرگ دختر 4 ساله در بندرعباس شده بود از چوبه دار رهایی یافت. این مرد جوان در حیاط خانه ویلایی خود در حین  نزاع با همسرش، سیلی محکمی به‌صورت دختر او به نام مهدیه  زد، دختری که می‌خواست با همان زبان کودکی‌اش  میانجیگر دعوای  مادر و ناپدری‌اش  باشد اما پس ‌از این اتفاق تعادلش را از دست داد و بر روی زمین افتاد، سرش به لبه حوض برخورد کرد و قربانی اختلاف خانواده‌اش شد.ناپدری  با شکایت اولیا دم به قصاص محکوم و پس از گذشت ۱۰ سال  با رضایت اولیای دم بخشیده شد.
  

 عصر تلخ

زن و مرد جوانی، عصر یکی از روزهای خرداد سال ۹۱، پیکر دختربچه را به بیمارستان رساندند اما این کودک  پس از ساعاتی جان خود را از دست داد.با اعلام مرگ مرموز مهدیه‌ به بازپرس کشیک قتل و تیم جنایی، تحقیق در این‌باره آغاز و علت مرگ این کودک ضربه‌مغزی اعلام شد. بازپرس نیز دستور بازداشت ناپدری دختر ۴ ساله  را صادر کرد.
  
  

 بازجویی

متهم به قتل در بازجویی‌های به قتل دختر همسرش اعتراف کرد و بیان داشت که شغلش کارگری است و به علت عدم تفاهم با همسرش همیشه در حال دعوا و درگیری بودند، آن روز عصر موضوعی پیش آمد بحث این زوج به حیاط منزل کشیده شده، دخترک با صدای گریان و چشمان اشک‌بار از آن‌ها می‌خواست دعوا نکنند اما در یک‌لحظه مرد عصبانی که می‌خواست دخترک را ساکت کند سیلی محکمی به صورت او زد، ناگهان مهدیه نقش برزمین شد و سرش به حوض برخورد کرد. زن و مرد با وحشت به سمت او دویدند و هرچه صدایش کردند، وی هیچ واکنشی نشان نداد. بچه را به بیمارستان رساندند اما معالجات اثری نداشت و مهدیه جان سپرد. 
  

 حکم

مرد جوان با شکایت مادر و پدر مهدیه به قصاص محکوم شد. وی که اکنون 40 ساله است  10 سال از عمر خود را در کابوس گذراند. کاظم شاهرخ نیا از اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس در مورد این پرونده گفت:با تلاش مستمر مصطفی کیشانی مدیرکل زندان‌های بندرعباس، الهام پور دهقان و اعضای شورای حل اختلاف زندان رضایت اولیاء دم اخذ شد.
  

 بخشیده شدن 12محکوم‌به قصاص در هرمزگان 

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از بخشیده شدن ۱۲ محکوم‌ به قصاص در این استان از ابتدای امسال خبر داد.مجتبی قهرمانی اظهار کرد: در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم تلاش برای ایجاد مصالحه در پرونده‌های قصاص از طریق استفاده از ظرفیت‌های شورا‌های حل اختلاف، خوشبختانه با پیگیری مستمر مسئولان قضایی و تلاش اعضای شورای حل اختلاف هرمزگان، اولیای دم از ابتدای امسال تاکنون رضایت خود را در خصوص ۱۲ پرونده قصاص اعلام نموده‌اند.قهرمانی در پایان با تشکر از تلاش‌های خوب مسئولین، کارکنان و اعضای شورا‌های حل اختلاف استان در جهت بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش، خاطرنشان کرد: ایثار اولیای دم در قبول پیشنهاد مصالحه علاوه بر حلاوت و شیرینی حاصل از گذشت، یقیناً رضایت الهی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تأکید کرد: با اتخاذ تمهیدات لازم توسط شوراهای حل اختلاف، رسیدن به صلح و سازش و اصلاح‌ ذات‌البین در پرونده‌های مختلف به‌ویژه پرونده‌های قصاص، باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها