مایکروسافت، رایانه ارزان قیمت عرضه می‌کند



شرکت مایکروسافت قصد دارد رایانه ارزان قیمت که کاملا بر بستر فضای ابری شکل است را به بازارهای جهانی عرضه کند.

به گزارش صبح ساحل، شرکت مایکروسافت قصد دارد نسخه جدیدی از ویندوز را توسعه دهد که کاملا بر بستر فضای ابری شکل خواهد گرفت و شامل نمایشگر تبلیغات نیز خواهد بود تا بتواند مانع از کاهش فروش کامپیوتر‌ها شود.

این‌روزها، بازار کامپیوتر مایکروسافت با رکود اقتصادی مواجه شده است.

گزارش مالی اخیر این شرکت نیز این موضوع را تایید می‌کند. این شرایط حتی باعث شده تا مایکروسافت لایسنس ویندوز کمتری بفروشد.

گفتنی است که عرضه ویندوز ۱۱ نیز نتوانسته است شرایط این شرکت را بهبود ببخشد و آمار نشان می‌دهند که میزان نصب این سیستم عامل فقط ۱۵ درصد بوده است. در چنین شرایطی، مایکروسافت روشی را برای جلوگیری از کاهش درآمد‌های خود اندیشیده است.

اگر این شرکت بتواند کامپیوتر‌های ارزان‌تر که بخشی از بودجه آن از طریق پخش تبلیغات تامین شده باشد، عرضه کند؛ در این صورت شاید بتواند مشتریان را به سوی خودش جذب کند. این کامپیوتر‌ها ظاهرا مبتنی بر فضای ابری خواهند بود و به‌صورت اشتراک ماهانه قابل استفاده هستند.

مایکروسافت حتی شروع به استخدام مهندسانی برای توسعه این نوع کامپیوتر‌ها کرده است و شاید این شرکت بخواهد در آن‌ها از قابلیت‌های سرویس مایکروسافت ۳۶۵ نیز استفاده کند. بنابراین ما برای اولین بار شاهد کامپیوتر‌های ویندوزی ابری خواهیم بود. به هرحال، مایکروسافت تجربه خوبی در زمینه فضای ابری دارد و اگر بتواند تبلیغات را نیر در کنار چنین سرویسی ارائه کند، مطمئنا می‌تواند به درآمد خوبی دست یابد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها