فیفا:

پوشیدن لباس‌های جنگجویان صلیبی در قطر ممنوع است



فیفا اعلام کرد: ورود هواداران تیم ملی فوتبال انگلیس به استادیوم‌های بازی‌های جام جهانی قطر در صورت پوشیدن لباس‌هایی به سبک جنگجویان صلیبی ممنوع است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از پایگاه ایندیا تودی، فدراسیون جهان فوتبال فیفا اعلام کرد: هواداران تیم ملی فوتبال انگلیس در صورت پوشیدن لباس‌های جنگجویان صلیبی نخواهند توانست وارد استادیوم‌های میزبان بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ شوند.

در جریان بازی روز دوشنبه گذشته تیم ملی فوتبال انگلیس مقابل تیم ملی ایران در شهر دوحه، تعدادی از هواداران تیم ملی انگلیس پوششی به سبک جنگجویان صلیبی نظیر زره، کلاه‌خود پلاستیکی و سلاح‌های اسباب بازی داشتند که باعث اعتراضاتی در شبکه‌های اجتماعی و طرح مطالبه ممنوع کردن داشتن چنین البسه‌ای شد.

پایگاه ایندیا تودی نوشت، پوشیدن لباس‌های جنگجویان صلیبی در کشورهای اسلامی به دلیل اشاره به جنگ‌های تاریخی بین مسلمانان و مسیحیان در قرن‌های ۱۱ تا ۱۳ ممنوع است.

پیش از این هم سابقه داشته که هواداران تیم ملی فوتبال انگلیس این پوشش را در مسابقات ورزشی داشته باشند. با این حال بر اساس برخی تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، هنگام حضور برخی هوداران با لباس‌های جنگجویان صلیبی در مسابقه بین تیم ملی فوتبال ایران با تیم انگلیس، مقامات از ورود آنان جلوگیری کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، فیفا به هواداران تیم انگلیس اخطار داد، اگر در ما بقی مسابقات این تیم در جام جهانی به سبک جنگجویان صلیبی لباس پوشیده باشند ورودشان به ورزشگاه به دلیل حساسیت‌های که پیرامون این کاردر کشورهای مسلمان هست ممنوع خواهد شد.

یک سخنگوی فیفا گفت‌: در جوامع عربی یا خاورمیانه‌ای این لباس‌ها توهین‌آمیز تلقی می‌شوند بنا براین به همین دلیل پوشیدن آن‌ها در استادیوم‌ها مجاز نیست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها