۶ کلاس درس به ظرفیت مدارس کیش اضافه شد



رییس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: با اخذ مجوز تفکیک هنرستان های این جزیره ۶ کلاس درس به ظرفیت مدارس آن اضافه شد.

              

به گزارش صبح ساحل، پرویز حیدری راد روز دوشنبه گفت: هنرجویان فنی حرفه ای و کاردانش پسر جزیره کیش در یک هنرستان تحصیل می کنند که با توجه به سیاست های ورزات اموزش و پرورش تفکیک این هنرستان ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش ساختمان مربوط به دانشگه علمی کاربردی کیش با ظرفیت ۶ کلاس و یک کارگاه هم اکنون در اختیار این اداره قرار گرفته تا هنرجویان فنی و حرفه ای در این محل مشغول به تحصیل شوند.

حیدری راد یادآور شد: در این راستا مجوز تاسیس هنرستان فنی و حرفه ای از وزارت آموزش و پرورش اخذ شده و مرحال مجوز بکارگیری نیروهای موجود در این هنرستان در حال پیگیری است که به زودی به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه جزیره کیش از لحاظ سرانه فضی فیزیکی مدارس دچار چالش است افزود: با این اقدام تراکم کلاسی هنرستان های کیش کاهش پیدا می کند که گام مهمی در ارتقای کیفیت تحصیل هنرجویان در رشته های این بخش است.

رییس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: هم اکنون ۳۶۸ هنرجوی پسر در ۶ رشته فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند که ۲ مورد از این رشته ها در سال جاری ایجاد شده است.

وی افزود: همچنین با موافقت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، ۸۰ دانش آموز رشته تربیت بدنی هنرستان خوارزمی برای ادامه تحصیل از این مکان به موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش منتقل شدند.

حیدری راد یادآور شد: در راستای تامین فضای فیزیکی کلاسی هم اکنون با حمایت بخش خصوصی یک هنرستان ۱۸ کلاسه غیر انتفاعی در حال احداث است که با بهره برداری از آن بسیاری از رشته های هنرستانی جدید در جزیره دایر خواهد شد.

جزیره کیش دارای بیش از ۱۰ هزار دانش آموز است که در ۵۲ مدرسه دولتی و خصوصی و ۴۰۰ کلاس در حال تحصیل هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها