رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس

دو کانون قرآن و عترت مدارس سمپاد شیراز در دهه فجر افتتاح خواهد شد



رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس گفت: تاسیس کانون قرآن و عترت مدارس استعدادهای درخشان در سال جاری در دستور کار است لذا در دهه فجر دو کانون یکی در مدرسه سمپاد پسران و دیگری در مدرسه دختران افتتاح خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایسنا، «محمدمهدی متحدزاده»، رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس یکشنبه ۲۸ آذر در گردهمایی مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان فارس، گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری به شمار می‌رود و لذا اصرار ما بر بومی سازی این سه مقوله است.

رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس با اشاره به اهمیت تربیت دانش‌آموزان سمپادی و تاثیر آن بر آینده کشور، گفت: مقوله فرهنگ حلقه مفقوده در مدارس سمپاد محسوب می‌رود که نیازمند توجه بیش از پیش است.

متحدزاده بر استفاده از ظرفیت دانش آموزان برای دانش آموزان تاکید و عنوان کرد: جذب دانش آموزان و ترغیب آن ها به کارهای پژوهشی در تحقق اهداف سند تحول موثر است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پرورشی یکی از شاخص های سمپاد است که چهار  برنامه کنگره قرآنی، طرح فراگیر، طرح بی نهایت و طرح روشتا در این راستا در مدارس اجرایی می شود.

رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان فارس اضافه کرد: طرح روشنا یکی از مهمترین برنامه های مدارس سمپاد است لذا در این طرح از ظرفیت روحانیت بهره مند خواهیم شد.

متحدزاده عنوان کرد: پایش عملکرد، استانداردسازی تدریس و آزمون‌ها از برنامه‌های شاخص آموزشی مدارس سمپاد است و جشنواره خوارزمی مهمترین بحث در شاخص پژوهشی است همچنین کارسوق ها و المپیادها از دیگر برنامه شاخص پژوهشی مدارس سمپاد است.

وی ادامه داد: در بحث المپیادها،  به بیش از ۱۸۰۰ دانش آموز، خدمات ارائه می‌کنیم و این خدمات شامل دانش آموزان المپیادی غیر سمپادی نیز می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان فارس اضافه کرد: شناسایی، جذب، پرورش و هدایت دانش آموزان  هدف اصلی مدارس سمپاد است البته هر شخصی دارای هوشی است که ممکن است هیچگاه شرایط شناسایی او فراهم نشود.

او ادامه داد: در موضوع هدایت استعدادها با مشکلاتی مواجه هستیم و ما شاهد آن هستیم که بسیاری از دانش آموز بدون توجه به استعدادشان به سمت رشته هایی می روند که ازدحام در آن  وجود دارد.

متحدزاده افزود: کارسوق‌ها در چهار مرحله مدرسه‌ای، استانی، قطبی و کشوری و با تمرکز بر بومی سازی کارسوق ها در مدارس متوسطه دوره اول پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مدارس سمپاد باید متعهد باشیم دانش آموزان دارای هویت ملی تربیت کنیم و به سمتی پیش  برویم که دانش آموزان به کلاس های کنکور خارج از مدارس ترغیب نشوند.

وی افزود: درسال تحصیلی جاری دانش آموزان  پایه نهم باید در نوبت اول حداقل معدل ۱۸ را کسب کرده باشند در غیر اینصورت برای رفتن به دوره دوم متوسطه باید در آزمون شرکت کنند.

رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزان سمپادی باید هنرمند باشند لذا مدیران مدارس باید صنایع دستی را در مدارس مذکور وارد کنند تا دانش آموز علاوه بر ارائه هنر، درآمدزایی کند.

وی ادامه داد: تاسیس کانون قرآن و عترت مدارس استعدادهای درخشان برای امسال در دستور کار قرار دارد و در دهه فجر دو کانون یکی ویژه مدارس پسران و دیگری ویژه دختران در استان فارس افتتاح می‌شود و تاسیس باشگاه فارغ‌التحصیلان این مدارس دنبال خواهد شد.

متحدزاده با بیان اینکه به‌کارگیری نیرو در مدارس استعدادهای درخشان تنها از طریق مصاحبه انجام می‌شود، اضافه کرد: یک کارسوق کشوری برای سال تحصیلی آینده در دست برنامه ریزی داریم؛ طرح پیشنهادی ما قرآن و حافظ خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها