مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ۸ را قطع کرد



شرکت مایکروسافت به طور رسمی اعلام کرد:پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز ۸.۱ را از امروز ۱۰ ژانویه متوقف می کند. بر این اساس گفته می شود آخرین نسخه مرورگر برای پشتیبانی از ویندوز ۸.۱، نسخه ۱۰۹ مایکروسافت اج خواهد بود که قرار است پس از ۱۲ ژانویه منتشر شود.

     

به گزارش صبح ساحل، شرکت مایکروسافت در وبلاگ خود اعلام کرد: از امروز سه شنبه دهم ژانویه، به طور رسمی پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز ۸.۱ را متوقف خواهد کرد.

بر این اساس از این پس کاربران قادر به دریافت کمک از سامانه فنی این شرکت نخواهد بود و البته به روز رسانی نرم افزار و سیستم های امنیتی ویندوز هشت نیز در دسترس نیست. با این وجود، مایکروسافت تصریح کرد: رایانه هایی که این سیستم عامل را اجرا می کنند به کار خود ادامه می دهند، اما هیچ نوع آپدیت و به روز رسانی جدید را دریافت نمی کنند.

در این راستا، مایکروسافت به کلیه کاربران این نسخه قدیمی توصیه کرد فرایند ارتقاء به نسخه ای از سیستم عامل های این شرکت را که هنوز پشتیبانی می شود، به عنوان مثال به ویندوز ۱۱ انجام دهند.به گزارش سیناپرس، از امروز کاربران دیگر قادر به خرید و نصب برنامه‌ ها و بازی ‌ها از فروشگاه مایکروسافت روی رایانه ‌های خود با ویندوز ۸.۱ نخواهند بود. آخرین نسخه مرورگر برای پشتیبانی از ویندوز ۸.۱، نسخه ۱۰۹ مایکروسافت اج خواهد بود که قرار است مدتی پس از ۱۲ ژانویه منتشر شود.

به گزارش سیناپرس، مایکروسافت سیستم عامل ویندوز ۸.۱ را در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد. این سیستم بیشتر برای رایانه های شخصی با صفحه نمایش لمسی در نظر گرفته شده است، اما از رایانه های کلاسیک نیز پشتیبانی می کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها