تامين80 درصد سوخت قاچاق از منابع داخلي هرمزگان



صبح ساحل ، حوادث -  فرمانده انتظامي هرمزگان گفت: برآورد کارشناسي پليس نشان مي‌دهد که 75 تا 80 درصد سوخت قاچاق از منابع داخلي استان شامل جايگاه هاي عرضه سوخت ، سهميه بگيران عمده و ... تامين مي شود که بايد در اين مورد نظارت جدي صورت گيرد.سردار رضا محمدي‌يگانه در جمع خبرنگاران ادامه داد:اکثر قاچاق  اين سوخت ها با تانکرها حمل مي گيرد که  قابليت عبور از محورهاي فرعي را ندارد و از  محورهاي اصلي مانند محور بندرعباس_حاجي آباد و کهورستان _ لار عبور و مرور دارند که اين محورها  نيز تحت کنترل  شديد پاسگاه‌ها و گشت‌هاي پليس است.وي افزود: بايد در اين امر اقدامات کنترل قاچاق سوخت انجام و بر نحوه توزيع سوخت در استان و مصرف آن نظارت جدي صورت گيرد. سردار محمدي يگانه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستاي مقابله با قاچاق و دپو سوخت  گفت: تخريب تمام دپوها  و منازل زير زميني سوخت قاچاق، دستگيري  صاحبان محل دپو و تشکيل پرونده ها در پاسگاه ها و... از اولويت هاي مقابله با قاچاق سوخت  است.فرمانده انتظامي استان هرمزگان از توقيف خودروهاي عاملان قاچاق سوخت حداقل تا 3 ماه خبر داد و افزود: اين قانون در استانهاي همجوار مانند سيستان و بلوچستان اجرايي شده و در آينده نزديک اين قانون اجرايي مي گردد.سردار محمدي يگانه با بيان اينکه  نيازي به  ورود سوخت به جز نفت کوره  به هرمزگان نداريم تصريح کرد:  با توجه به منابع کافي تامين سوخت،  نيازي به واردات از استان‌هاي ديگر ندارد  بنابراين ورود هر نوع سوخت و با هر نوع وسيله اي ممنوع است .

 دستگيري هزارو 500 نفر قاچاقچي سوخت

 فرمانده انتظامي هرمزگان از کشف شش ميليون و971هزار و 906 ليتر انواع سوخت قاچاق در استان از ابتداي امسال تا پايان آبان ماه خبر داد و گفت: اين کشفيات حاصل انجام 2 هزارو220 طرح عملياتي و اقداماتي  مقابله با قاچاق سوخت  توسط ماموريتي ماموران انتظامي استان است.

سردار محمدي يگانه اين را هم اضافه کرد که در اين طرح ها يک هزار و 573 نفر دستگير و پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند و همچنين طي اين مدت دو هزارو 626 خودرو سبک و سنگين و 67 فروند شناور فعال در امر قاچاق سوخت نيز توقيف شده است. وي  افزود: از 945 خودروي سنگين توقيف شده، 721 دستگاه خودرو داراي باک غير استاندارد بودند.

سردار محمدي يگانه از آخرين اقدامات سخن گفت و افزود:در آخرين رشته از اين طرح‌ها در محدوده روستاي بوستانو عمليات ميداني داشتيم که طي آن 30 چهارديواري محل دپو تخريب و 60 هزار متر لوله انتقال در فاصله بين کشتي سازي تا شهرک صنعتي  کشف شد.وي اضافه کرد: در اين ارتباط 230 مخزن سوخت  با حجم 30 هزار ليتر تا بشکه‌هاي 220 ليتري و يک آب انبار که زير ساختماني به دپوي سوخت اختصاص داده شده بود ، کشف شد.

 توقيف 2 هزار خودروي کالاي قاچاق

فرمانده انتظامي استان در بخش ديگري از سخنان خود  به توقيف 2 هزارو 204 دستگاه خودرو و 3 فروند شناور در ارتباط با کالاي قاچاق به جز سوخت و احشام  اشاره داشت که از اين تعداد، 240 دستگاه خودرو سبک و 161 دستگاه خودروي سنگين به ثبت رسيده است.اين مقام قضايي  از دستگيري هزارو 800 نفر قاچاقچي کالا  خبر داد و ارزش ريالي کالاي قاچاق را نسبت به سال گذشته 179 درصد رشد دانست. وي  از کشف 632 هزار پاکت سيگار، 92 هزار متر پارچه، هزار و 511 دستگاه صوتي و تصويري، هزار دستگاه لوازم خانگي و 723 ثوب البسه خبر داد .

 تمساح خليج

رئيس پليس هرمزگان با اشاره به دستگيري يکي از سرشبکه‌هاي ترانزيت مواد مخدر به کشورهاي حاشيه خليج فارس ،که به تمساح خليج‌ معروف بود گفت: 20 نفر در ارتباط با باند تمساح خليج در استان دستگير شدند که برخي تبعه خارجي بودند و پولشويي مي‌کردند.

 دستگيري 4 هزار نفر سارق

فرمانده انتظامي استان  به دستگيري چهار هزارو 205 نفر در رابطه با پرونده هاي سرقت در هرمزگان، در 8 ماه امسال اشاره داشت وگفت: 153 نفر در قالب 41 باند بالاي سه نفر  با 255 فقره سرقت  در اين مدت به دام پليس افتادند که 65 درصد اين باندها سابقه دار بودند.سردار محمدي يگانه  يادآور شد: در سالجاري نسبت به مدت مشابه سال قبل جمع کل سرقت‌ها در استان 9 درصد کاهش يافته است و اين در حالي است که سرقت هاي خشن نيز در همين مدت 20 درصد کاهش نشان مي‌دهد.وي بيشترين سرقت‌ها در بندرعباس با 73 درصد  و ميناب با 8 درصد  و کمترين آن در پارسيان و بشاگرد رخ داده است.سردار محمدي يگانه ، 29 درصد سرقتها را متعلق به موتورسيکلت ها ، 19 درصد داخل خودرو، 16 درصد ساير ، 13 درصد منزل، 10 درصد اماکن، 5 درصد اتومبيل ، و...برشمرد.وي 86 درصد  سرقت به عنف را در بندرعباس و 14 درصد در ساير شهرستانهاي استان عنوان کرد.

 مرگ 247 نفر در سوانح  جاده‌ها

فرمانده انتظامي استان در رابطه با سوانح جاده اي گفت:‌ بر اثر تصادفات درون و برون شهري نيز در 7 ماه گذشته  در استان 247 نفر  شامل 195 نفر در جاده هاي برون شهري و 51 نفر در جاده هاي درون شهري کشته شده‌اند.سردار محمدي يگانه  اضافه کرد: اين در حاليست که آمار کشته‌هاي درون شهري نسبت به مدت مشابه 10 درصد کاهش و آمار تصادفات برون شهري دو درصد کاهش نشان مي‌دهد.

 پذيرش پليس افتخاري

وي از جذب هزار پليس افتخاري به زودي در سيستم پليس خبر داد و گفت: اين افراد به زودي آموزش ميبينند و اگر در حين عملياتها آسيبي ديدند مثل کارکنان ناجا خدمات ميگيرند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها