اولین المپیاد دانش‌آموزی مناطق آزاد در کیش آغاز شد



اولین المپیاد دانش آموزی مناطق آزاد تجاری در هفت رشته در جزیره کیش آغاز شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، رییس اداره آموزش و پرورش کیش در آغاز المپیاد دانش اموزی مناطق آزاد کشور اظهار کرد: این المپیاد روز یکشنبه ۱۶ بهمن همزمان با ایام الله دهه فجر در جزیره کیش آغاز شد و تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ در بین مدارس جزیره ادامه دارد.

صالح بهرام پور اضافه کرد: المپیاد دانش اموزی مناطق آزاد در ۲ گروه دانش آموزان دختر و پسر در رشته های والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتبال، شطرنج، تنیس روی میز و شنا برگزار می شود.

وی یادآور شد: هدف از برگزاری این المپیاد بالا بردن سطح سلامت، ایجاد شادی و نشاط، افزایش مشارکت پذیری در بین دانش آموزان و توسعه ورزش همگانی در نسل های آینده است.

رییس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: در این المپیادها دانش آموزان هر رشته به صورت بین مدرسه ای با هم رقابت می کنند تا در مرحله منطقه ای برترین ها شناسایی شود.

در آیین افتتاح این المپیاد سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد و عزیزالله فرضی پور مدیر مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش حضور داشتند.

جزیره کیش دارای بیش از ۱۰ هزار دانش آموز است که در ۵۲ مدرسه دولتی و خصوصی و ۴۰۰ کلاس در حال تحصیل هستند.

این تعداد دانش آموز شامل ۵۵۰ نفر در مقطع پیش دبستانی، پنج هزار و ۴۵۰ نفر در مقطع ابتدایی ، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در مقطع متوسطه اول و یک هزار نفر در مقطع متوسطه دوم، ۳۳۰ نفر در هنرستان فنی، ۳۷۰ نفر در هنرستان کار دانش و ۳۳ نفر استثنایی و سایر هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها