مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان اظهار کرد:

از افتتاح 30 هنرستان تا پیگیری حذف حقوق فوق العاده معلمان ابوموسی


نویسنده: صبح ساحل

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان از افتتاح 30 هنرستان طی یک برنامه سه سال در هرمزگان خبرداد.

     

به گزارش صبح ساحل، «محمد قویدل»، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان ضمن گرامیداشت ایام فرخنده ماه رجب و دهه فجر به تشریح دستاوردهای این اداره پرداخت و گفت: یکی از اولویت‌های آموزش‌وپرورش در دولت سیزدهم، توسعه و بسط عدالت آموزشی در مناطق کمتر برخوردار است. در همین راستا یکی از دستاوردهای سفر وزیر به هرمزگان در تیرماه سال جاری اخذ مجوز بیست و سومین منطقه آموزشی استان {در شهرستان جاسک} بوده است.

وی طی یک نشست خبری بابیان اینکه توسعه مناطق آموزش‌وپرورش استان پس از حدود دو دهه اتفاق افتاد، افزود: امید است با تشکیل این منطقه آموزشی، شاهد رشد نظام تعلیم و تربیت در آن منطقه باشیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی از اهم برنامه‌های آموزش‌وپرورش است. بر همین اساس افزایش هنرستان‌های استان در دستور کار این اداره بوده و شاهد افتتاح دو هنرستان در جوار پالایشگاه نفت ستاره و شرکت فولاد هرمزگان، افتتاح اولین هنرستان بهیاری در هرمزگان و هنرستان تربیت‌بدنی در شهرستان میناب بودیم.

قویدل با اشاره به اینکه امیدواریم سال آینده در غرب استان {شهرستان بندرلنگه} هنرستان تربیت‌بدنی جدیدی افتتاح شود، گفت: هنرستان‌ها در توسعه دانش مهارتی دانش‌آموزان می‌تواند تأثیرگذار باشد. برنامه آموزش‌وپرورش در بلندمدت افتتاح ۳۰ هنرستان جوار و هدف در استان است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان افزود: شاخص دانش‌آموزان کشور در حوزه فنی و کار و دانش حدود ۳۹ درصد است ما موفق شدیم این شاخص را در استان هرمزگان به عدد ۴۶ برسانیم. ان‌شالله افتتاح رسمی دو هنرستان‌ دیگر طی روزهای آینده را شاهد خواهیم بود؛ این هنرستان‌ها با مشارکت شرکت پالایشگاه نفت و فولاد هرمزگان راه‌اندازی شده‌اند.به گفته این مقام مسئول، اقدامات مطلوبی در جهت استفاده از ظرفیت‌های معطل‌مانده ازجمله سالن‌های ورزشی که سال‌ها تعطیل بوده‌اند، انجام‌شده است.

قویدل بابیان اینکه در حوزه اماکن ورزشی وضعیت مناسبی داریم، گفت: در حوزه سالن‌های ورزشی، زمین‌های چمن درون مدرسه‌ای سرانه ما بالاتر از میانگین کشور است. افتتاح ۴۰ زمین چمن مصنوعی، ۱۰ سالن سرپوشیده، قریب به ۵۰ زمین‌بازی‌های ساحلی و تعمیر و بهسازی سالن‌های ورزشی موجود در استان باعث شده سرانه اماکن ورزشی استان ارتقا پیدا کند.

وی بابیان اینکه تنها استخر دانش‌آموزی در شهر بندرعباس پس از چهار سال با سه میلیارد تومان هزینه به مدار برگشت و در حال استفاده است، افزود: راه‌اندازی مجدد تنها سالن آمفی‌تئاتر و سینمای دانش‌آموزی در استان دوباره انجام شد. این سالن در کانون غدیر بندرعباس مجدداً راه‌اندازی شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان از دعوت دو دانش‌آموز استان به اردوی تیم ملی فوتسال خبر داد و اضافه کرد: ۲۸ هزار فرهنگی در استان حضور دارند، از همین رو توسعه و تجهیز تنها درمانگاه فرهنگیان با مشارکت صنایع در جهت افزایش رفاهیات آن‌ها انجام‌شده است. علاوه بر بخش‌های سونوگرافی، دندان‌پزشکی، شنوایی‌سنجی و متخصصین بینایی‌سنجی، خوشبختانه بخش فیزیوتراپی هم به تنها درمانگاه فرهنگیان اضافه شد. باشگاه‌های ورزشی فرهنگیان نیز کاملاً بهسازی شده است.

قویدل گفت: تنها اردوگاه دانش‌‌آموزی با ۳۰ هکتار مساحت در سرخون بندرعباس پس از ۵‌ سال احیا شد. تعمیرات آن در مرحله پایانی است. خوابگاه نیمه‌تمام آن نیز در حال برنامه‌ریزی برای تکمیل است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر وضعیت کمبود معلم در استان توضیح داد: در تمام استان‌ها بحث کمبود معلم مطرح است که وضعیت استان نسبت به باقی استان‌ها خیلی بهتر شده و تحت کنترل است. امسال کلاسی بدون معلم نداشتیم. با توجه به جذب نیروی انسانی که در سنوات قبل قرارگرفته وضعیت به‌گونه‌ای است که با اضافه تدریس کار‌ را پوشش می‌دهیم. پیگیری‌هایی از طریق استاندار و نمایندگان مجلس برای افزایش سهمیه‌های جذب معلم در حال انجام است. امیدواریم در سال‌های آینده کمبود را به حداقل برسانیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان در پاسخ به این سوال که بازگشت حقوق فوق‌العاده معلمان جزیره ابوموسی به کجا رسیده است، گفت: این اتفاق حدود چهار سال پیش {در دولت گذشته} رخ داده است؛ پیگیری‌ها برای بازگشت حقوق معلمان جزیره ابوموسی از طریق استاندار انجام شده است. استاندار هرمزگان نیز مکاتباتی با سازمان اداری و استخدامی کشور انجام داده‌اند.

منتشر شده: 1
الیاس ریسی
۲۳ بهمن ۱۴۰۱
اردوگاه سرخون بواسطه کرونا تعطیل بوده..احیای کردن که فقط هرس درختان بوده تغییراتی ما ندیدیم
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها