رئیس پلیس فتا هرمزگان:

فعالان ارز دیجیتال و صرافی‌ها گول کلاهبرداران را نخورند



رئیس پلیس فتا هرمزگان با بیان اینکه فعالان ارز دیجیتال و صرافی‌ها گول کلاهبرداران را نخورند، عنوان کرد: صفحات جعلی کاملا شبیه به صفحه اصلی یک صرافی شناخته شده طراحی می‌شود تا احتمال فریب کاربران افزایش پیدا کند، اما آدرس (دامنه) آن متفاوت است.

 

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ احسان بهمنی صبح امروز (۲۷ بهمن ماه) در تشریح این خبر، افزود: مجرمان سایبری با طراحی سایت‌های مشابه صرافی‌های ارز دیجیتال، کاربران را بوسیله جست و جو در گوگل و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به آدرس‌های جعلی هدایت کرده و کاربران را به دانلود اپلیکیشن (بدافزار) تشویق می‌کنند.

وی بیان کرد: کلاهبرداران می‌توانند با ترفندهای مختلف مثل تبلیغات کیلیکی (Google Ads)، با فریب موتور جست و جوگر گوگل، رتبه وب سایت جعلی خود را در نتایج جست و جوی یک کلمه خاص ارتقاء دهند.

بهمنی خاطرنشان کرد: صفحات جعلی کاملا شبیه به صفحه اصلی یک صرافی شناخته شده طراحی می‌شود تا احتمال فریب کاربران افزایش پیدا کند، اما آدرس (دامنه) آن متفاوت است.

رئیس پلیس فتا هرمزگان عنوان کرد: در این وب سایت جعلی از کاربران خواسته می‌شود تا اپلیکیشن صرافی را دانلود کنند، اما این اپلیکیشن چیزی به جز یک بدافزار برای سرقت اطلاعات نیست.

وی با بیان اینکه بعد از نصب شدن بدافزار، یک پیام «در حال انتظار» به کاربر نمایش داده می‌شود و اطلاعات دستگاه به سرور مهاجم ارسال می‌شود، افزود: کاربران اطلاعات حساب کاربری شامل ایمیل، شماره تلفن همراه و رمز عبور را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

بهمنی در پایان عنوان کرد: در صورت هرگونه مشکل هموطنان می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و یا به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به آدرس https://csirc.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها