در هفته نخست نوروز ۱۴۰۲:

آمار غرقی‌‌شدگی منجر به فوت در مناطق ساحلی هرمزگان به صفر رسید



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: با تدابیر اتخاذ شده از سوی فرمانداران، شهرداران و مناطق آزاد کیش و قشم در تعطیلات پایانی سال ۱۴۰۱ و هفته نخست نوروز ۱۴۰۲، میزان غرقی‌های منجر به فوت در مناطق ساحلی این استان به صفر رسیده است.

  

به گزارش صبح ساحل، احسان کامرانی شامگاه سه‌شنبه در نشست ستاد ساماندهی سواحل هرمزگان با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران شهرستان های ساحلی، افزود: کاهش چشمگیر آمار غرقی منجر به فوت در مناطق ساحلی استان نسبت به سال‌های گذشته ماحصل یک اقدام مهم بوده و ضروری است نتایج آن با برنامه‌ریزی و پیگیری حفظ شود.

وی بیان کرد: این حاصل تلاش و تدابیر فرمانداران، شهرداران و مدیران عامل مناطق آزاد کیش و قشم در ارائه خدمات مناسب به گردشگران به ویژه تقویت تیم های امداد و نجات ساحلی و ناجیان غریق است که جای قدردانی دارد.

کامرانی یادآورشد: تلاش های شبانه‌روزی مجموعه نیروهای فراجا، امدادی و اورژانس که در تامین آرامش روانی گردشگران در مناطق ساحلی نقش مهمی دارند نیز قابل قدردانی است.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: استان هرمزگان به واسطه شرایط آب و هوایی مناسب و برخورداری از سواحل گسترده و جزایر زیبا شاهد حضور گسترده مسافران به ویژه در مناطق ساحلی است.

کامرانی با اشاره به ظرفیت های ساحلی این منطقه، افزود: روزانه هزاران مسافر نوروزی از نقاط مختلف کشور به وسیله شناورها جهت گذراندن تعطیلات عازم جزایر استان می شوند.

وی تصریح کرد: شهر بندرعباس به واسطه برخورداری از نوار ساحلی و زیرساخت های مناسب در مناطق ساحلی پذیرای خیل عظیم گردشگران است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار کرد: شهرستان های ساحلی استان هرمزگان در شرق و غرب استان به دلیل برخورداری از جاذبه های تفریحی و گردشگری نیز میزبان مسافران نوروزی از تمامی نقاط کشور هستند.

کامرانی با تاکید بر اهمیت میزبانی شایسته از مسافران نوروزی تصریح کرد: بازرسی مستمر از وضعیت زیرساخت های رفاهی در مناطق گردشگر پذیر استان به ویژه محل های اسکان مسافران، نمازخانه ها و مراکز عرضه مواد غذایی در دستور کار ستاد ساماندهی سواحل شهرستان های استان قرار گیرد.

وی، با اشاره به در پیش بودن موج سوم ورود مسافران به استان، تصریح کرد: تمامی دستگاه های خدمات رسانی به ویژه شهرداری ها در آمادگی کامل به منظور میزبانی شایسته از مسافران در موج سوم و پایانی سفرها قرار گیرند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها