امدادرسانی اورژانس هرمزگان به چهار هزار و ۷۰۰ نفر در طرح امداد نوروزی



رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از انجام چهار هزار و ۷۰۰ ماموریت اورژانسی توسط اورژانس ۱۱۵ هرمزگان در طرح امداد نوروزی امسال (۲۱ اسفندماه تا ۱۴ فروردین جاری)  خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، دکتر محمود حسین‌پور افزود: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین سال جدید، ۲۲ هزار و ۶۶۰ تماس با مراکز پیام اورژانس ۱۱۵ هرمزگان برقرار شد که از این تعداد یکهزار و ۲۶۰ مورد مشاوره پزشکی توسط پزشکان مستقر در مرکز پیام به مددجویان ارائه شد.

وی ادامه داد: در همین مدت تعداد سه هزار و ۷۸۰ مورد مزاحمت به ثبت رسید و برای بیش از چهار هزار و ۴۰۵ تماس نیز آمبولانس اعزام شد.

 

۲۷ فوتی در جاده‌های هرمزگان

دکتر حسین‌پور اضافه کرد: در مدت یاد شده، برای یکهزار و ۲۵۱ حادثه ترافیکی با یکهزار ۶۲۰ مصدوم و ۲۷ فوتی توسط اورژانس هرمزگان خدمت رسانی شده است.

رییس اورژانس هرمزگان یادآورشد: ۱۲ مورد اعزام هوایی توسط بالگردهای پایگاه هوایی بندرعباس و بستک انجام شد که طی آن ۲۴ مصدوم و بیمار به بیمارستان‌های مرکز استان منتقل شدند و ۳۳ بیمار هم توسط شناورهای اورژانس دریایی از جزایر قشم و هرمز به بندرعباس اعزام شدند.

به گفته این مسوول ۲ پایگاه موتور لانس نیز که در ایام نوروز راه‌اندازی شدند، ۳۱ ماموریت در این مدت انجام دادند.

رییس مرکز اهدای عضو هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: در نوروز امسال ۲ مورد اهدای عضو با ایثار خانواده‌های «ملیوار» و «ناصر» انجام شده که به واسطه آن هفت بیمار نیازمند عضو پیوندی نجات یافتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها