نماز عید فطر در مصلی امام علی (ع) قشم اقامه می‌ شود



رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم گفت: نماز عید سعید فطر امسال فردا شنبه (دوم اردیبهشت ۱۴۰۲ مطابق با اول شوال ۱۴۴۴) در مصلی امام علی (ع) این شهر اقامه می‌ شود.

به گزارش صبح ساحل، «حجت الاسلام احمد غلامی»، رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم گفت: این نماز ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح روز عید فطر همراه با دعای ندبه و به امامت حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه قشم برگزار می‌ شود.

وی ادامه داد: قاری این مراسم حسن بامس و مکبر نماز عید فطر احمد سرودی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: در حاشیه برپایی نماز عید فطر صندوق‌ های کمیته امداد این شهرستان مرزی آماده دریافت فطریه و کفاره هستند.

حجت الاسلام غلامی بر لزوم پرداخت زکات فطره تاکید کرد و انجام این واجب الهی را گامی در راستای پذیرش عبادات و رفع فقر در میان مسلمانان دانست. وی از تمامی نمازگزاران خواست ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، مُهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند.

وقت نماز عید فطر از اول آفتاب روز عید تا ظهر بوده و مستحب است که مسلمانان بعد از طلوع آفتاب افطار کرده و زکات فطره را پرداخت کنند و بعد نماز عید را بخوانند.

نماز عید فطر ۲ رکعت است که نمازگزار در هر رکعت باید بعد از خواندن حمد و سوره، سه تکبیر بگوید. بهتر آن است که در رکعت اول پنج تکبیر بگوید و میان هر دو تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از تکبیر پنجم تکبیر دیگری بگوید به رکوع رود و دو سجده بجا آورد و برخیزد و در رکعت دوم چهار تکبیر بگوید و میان هر دو تکبیر یک قنوت بخواند. بعد از تکبیر چهارم تکبیر دیگری بگوید و به رکوع رود و بعد از رکوع دو سجده کند و تشهد بخواند و نماز را سلام دهد.

عید فطر با رویت هلال ماه شوال مشخص می‌ شود و اول آن پایان ماه رمضان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها