مسیر دسترسی به محوطه‌های تاریخی کلات کُشتاران و پاسگاه انگلیسی‌ها در قشم افتتاح شد



مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سازمان منطقه آزاد قشم از افتتاح مسیر دسترسی به سایت تاریخی کلات کُشتاران شهر طبل و پاسگاه انگلیسی‌‌های روستای باسعیدو سرزمین آب و آفتاب در پنجمین روز از هفته میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «ایوب زارعی»، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سازمان منطقه آزاد قشم در آیین افتتاح این ۲ مسیر دسترسی به سایت های تاریخی یادشده ضمن تقدیر از تعامل جامعه محلی برای احیا و بازسازی آثار تاریخی این جزیره گفت: شعار هفته میراث فرهنگی در سال جاری، "هویت ملی، نشاط اجتماعی" است و این شعار در جزیره قشم به‌ خوبی مصداق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: حضور جامعه محلی در بطن فرآیند احیا و بازنمایی هویت‌‌های برجای‌ مانده از گذشتگان، ضمن توسعه فضاهای گردشگری، باعث تزریق روحیه امیدبخشی و عزت‌ نفس به جامعه جزیره می‌ شود.

به گفته مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سازمان منطقه آزاد قشم، بخشی از میراث ناملموس جزیره همچون؛ باورها، سنت‌ها، صنایع‌دستی، خوراک و موسیقی در جریان زندگی روزمره زنده مانده ولی ما موظف به احیا و صیانت از میراثی هستیم که در حال فراموشی است.

زارعی تاکید کرد: این محوطه به همت جامعه محلی در حال احیا و مدیریت است و این حضور، موجب پشتیبانی مسوولان شده و ظرفیت بصری، هوای پاک و تاریخ غنی این منطقه را به‌ خوبی معرفی خواهد کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها