والیبال ایران از ژاپن در گام نخست لیگ ملت‌ها شکست خورد



تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار خود از لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ در یک بازی یک طرفه مقابل ژاپن شکست خورد.

به گزارش صبح ساحل، تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ از ساعت ۱۴:۱۰ امروز (سه‌شنبه) به مصاف ژاپن رفت.

بهروز عطایی برای این بازی تیمش را با ترکیب اولیه سیدمحمد موسوی، جواد کریمی، پوریا حسین‌خانزاده، امیرحسین اسفندیار، محمدرضا حضرت‌پور، امین اسماعیل‌نژاد و محمد ولی‌زاده به میدان فرستاد.

ست اول

ژاپنی‌ها از همان ابتدای بازی توانستند روی دریافت خوبی که داشتند ۳ امتیاز از تیم ایران پیش بیفتند. اولین امتیاز تیم ایران را در این بازی محمد موسوی کسب کرد. با وجود تلاش شاگردان عطایی برای جبران امتیازات از دست رفته اما این تیم ژاپن بود که روی تجربه بالای بازیکنان اختلاف امتیاز را بیشتر هم کرد تا ۱۰ بر ۵ از تیم ایران پیش بیفتد.

ژاپن در ادامه برتری خود را حفظ کرد و اختلاف ۱۱ امتیازی با تیم ایران ایجاد کرد. نتیجه بازی ۱۸ بر ۷ به سود این تیم شد. سرویس جواد کریمی که به بیرون رفت بیست و یکمین امتیاز تیم ژاپن بود. ست سوم را ژاپن با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ از آن خود کرد.

ست دوم

در ست دوم این ژاپنی‌ها بودند که امتیاز نخست را به دست آوردند اما اسماعیل‌نژاد با اسپکی زیبا نتیجه ست دوم را به تساوی کشاند. دو تیم تا امتیاز ۵ برابر بودند تا اینکه ایران با سرویس کریمی برای نخستین بار در این بازی از ژاپن پیش افتاد. امتیاز هفتم را هم شاگردان عطایی کسب کردند تا نتیجه ست دوم ۷ بر ۵ به سود ایران شود.در ادامه درخشش خانزاده و اسماعیل نژاد،۲ امتیاز مهم برای ایران کسب شد تا سرمربی ژاپن مجبور شود تقاضای وقت استراحت کند.

در ادامه موسوی امتیاز چهاردهم را برای ایران کسب کرد و ژاپن همان ۱۰ امتیازی مانده بود؛ اما چشم بادامی‌ها ۳ امتیاز پیاپی کسب کردند تا ۱۳ امتیازی شوند. در امتیاز ۱۵ بود که روی اشتباه حضرت‌پور، دو تیم در امتیاز ۱۵ برابر شدند. ژاپن یک بار دیگر با کسب ۲ امتیاز پیاپی توانست از ایران پیشی بگیرد. در نهایت این تیم توانست در ست دوم هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ از آن خود کند.

ست سوم

در ست سوم مجمدجواد معنوی‌نژاد و محمدطاهر وادی به ترکیب اصلی تیم ملی اضافه شدند و معنوی نژاد توانست اولین امتیاز این ست را کسب کند. هر دو تیم تا امتیاز ۷رقابت پایاپایی داشتند و کسب ۲ امتیاز پیاپی توسط ژاپن باعث شد این تیم ۹ بر ۷ از ایران پیش بیفتد.در ادامه این برتری امتیازی به ۶ امتیاز رسید تا نتیجه ست سوم ۱۷ بر ۱۱ به سود ژاپن شود. این ست را هم تیم میزبان با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود خود به پایان رساند.

در نهایت ژاپنی‌ها موفق شدند با پیروزی در ۳ ست پیاپی مقابل ایران نخستین برد خود را در لیگ ملت های ۲۰۲۳ جشن بگیرند. یوکی ایشیکاوا با کسب ۲۰ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران معرفی شد. امین اسماعیل‌نژاد هم با کسب ۱۱ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران بود.

ایران در دومین بازی خود در لیگ ملت‌ها پنجشنبه هفته جاری از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به مصاف لهستان قدرتمند خواهد رفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها