رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر:

بیش از ۶۴ هزار نسخه دارویی برای حجاج ایرانی به عربستان ارسال شد



رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: در ۲۶ روز گذشته بیش از ۶۴ هزار و ۴۰۹ نسخه دارویی در درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان‌ها در مکه و مدینه برای حجاج ایرانی صادر شده است.

به گزارش صبح ساحل، «سیدعلی مرعشی»، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در تشریح خدمات این مرکز به حجاج ایرانی در کشور عربستان و در ایام حج تمتع امسال گفت: از سوم تا ۲۹ خرداد در مجموع، ۱۲۹ هزار و ۳۳۰ مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های این جمعیت در مکه و مدینه به حجاج ایرانی ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت هشت هزار و ۱۸۱ مورد خدمات پاراکلینیکی ازجمله آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، ۱۸ هزار و ۵۸۶ مورد خدمات پرستاری شامل نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشور ارائه شده است.

مرعشی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را ۶۴ هزار و ۴۰۹ مورد اعلام کرد و گفت: ۱۶۸۹ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

به گفته وی، اکنون ۳۷ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۱۶ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر ادامه داد: تا عصر روز یکشنبه 28 خرداد، تعداد ۷۷۳ نفر از حجاج ایرانی در حج تمتع ۱۴۰۲ از خدمات بستری و درمان بهره برده‌اند که در این مدت ۱۳۶ نفر در بخش ccu بستری شده و تحت نظر پزشکان ایرانی بوده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها