رئیس جمهور امارات از وزیر امور خارجه ایران استقبال کرد



 نگاهی به خایج تایمز
شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس جمهور امارات با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در یک سفر کاری به امارات متحده عربی به سر می برد، دیدار کرد. 
رئیس جمهور امارات و وزیر امور خارجه ایران در خصوص تعدادی از مسائل منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند و همچنین بر اهمیت ایجاد تحولات مثبت به نفع مردم منطقه و ارتقای ثبات و رفاه منطقه گفت و گو کردند. در این دیدار شیخ منصور بن زاید آل نهیان، معاون رئیس جمهور، معاون نخست وزیر و وزیر دادگاه ریاست جمهوری حضور داشتند. شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه؛ شیخ حمدان بن محمد بن زاید آل نهیان; علی محمد حمد الشمسی، دبیرکل شورای عالی امنیت ملی؛ خلیفه شاهین المرار، وزیر کشور؛ و سیف محمد الذابی، سفیر امارات در ایران از دیگر حاضرین در جلسه بودند.
   
قطر خواستار تلاش همه جانبه برای 
از بین بردن ریشه های تروریسم شد
  نگاهی به گلف تایمز
قطر بر اعتقاد راسخ خود به اصول پلورالیسم، همکاری و گفت‌وگو، به عنوان سنگ بنای تلاش‌های مؤثر برای مقابله با تروریسم، و تعهد خود به ایفای نقش مؤثر و سازنده در طرح‌های جهانی با هدف مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز در همه موارد تاکید کرده است. اشکال و مظاهر آن در بیانیه آغازین ارائه شد که توسط شیخ علی بنت، نماینده دائم قطر در سازمان ملل متحد، شیخ علی بنت احمد بن سیف آل ثانی، که ریاست اولین جلسه با عنوان «تعهد چندجانبه در مقابله با تروریسم و تضمین رعایت حقوق بشر و قوانین» را بر عهده داشت، بیان شد. شیخه علیا از برگزارکنندگان کنفرانس به دلیل قرار دادن مشارکت چندجانبه در مقابله با تروریسم و حقوق بشر در خط مقدم مذاکراتشان ابراز قدردانی کرد و از فرصتی که برای همکاری در این نشست با دستیار دبیر کل سازمان ملل متحد برندز کهریس به دست آورد، تشکر کرد.
در این زمینه، وی افزود که گسترش تروریسم همچنان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است و منجر به تلفات جانی، مانع از دستاوردهای توسعه مشترک و تضعیف امنیت و پیشرفت می‌شود. وی با اشاره به اینکه شواهد نشان می دهد که مسیر تروریسم و افراط گرایی خشونت آمیز با عدم مشارکت، فرسایش آزادی های مدنی و نادیده گرفتن حقوق بشر شکل می گیرد، افزود که تروریسم همچنین در یک محیط درگیری و جامعه عمیقاً از هم گسیخته رشد می کند.در این راستا، وی تاکید کرد که تعامل با بسیاری از سهامداران در مبارزه با تروریسم بسیار مهم است و خاطرنشان کرد که دولت‌ها، جامعه مدنی، سازمان‌های بین‌المللی و بخش خصوصی نقش‌های ضروری در این زمینه ایفا می‌کنند. وی تاکید کرد که از طریق یک رویکرد جامع می توان راهبردهای موثر و موفقی را اجرا کرد که تعادل ظریف بین ضرورت های امنیتی و حمایت از حقوق بشر را به دست آورد.
دانشگاه آمریکایی شارجه اتفاق افتاد؛ 
توانمندسازی رهبران و نوآوران جهانی برای آینده ای پویا!
نگاهی به خلیج تایمز
دانشگاه آمریکایی شارجه یک مرکز مشهور برای تعالی آموزشی و تحقیقات پیشرفته، در هشت سال متوالی هر ساله در بین ۱۰ دانشگاه برتر عربی توسط رتبه بندی دانشگاه های منطقه عربی QS رتبه بندی شده است. بر اساس رتبه بندی جهانی در امارات متحده عربی در حسابداری، امور مالی، مطالعات تجاری و مدیریت، معماری و محیط ساخته شده، هنر و طراحی، و مهندسی عمران و سازه (مقابل) رتبه اول را دارد. همچنین در بین دانشگاه های برتر امارات در زمینه مهندسی برق و الکترونیک است. مهندسی مکانیک، هوانوردی و ساخت، مهندسی شیمی، و علوم کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی بر اساس همین رتبه بندی طبقه‌بندی می‌شوند. این تمایز در سطح جهانی به کالیبر اساتید و محققان برجسته دانشگاه، برنامه های درسی مترقی و دانشجویان با استعدادی نسبت داده می شود که آماده تبدیل شدن به رهبران فردا هستند. در این دانشگاه از طریق کالج هنر و علوم ۲۸ رشته و ۴۵ رشته تحصیلی را در مقطع کارشناسی ارائه می دهد.
      
 صبح ساحل//عدنان نگاری
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها