پشت پرده خرید توییتر و تغییر نام آن به ایکس

ایکس چطور برای کاربران ایجاد درآمد می‌کند؟


نویسنده: مریم دهقان

اخیرا یک رقابت تنگاتنگ بین ایلان ماسک و زاکربرگ شکل گرفته و هنوز جشن شادی زاکربرگ پس از رونمایی تردز تمام نشده بود که ایلان ماسک لوگوی توییتر را از بین برد و پرنده آبی شناخته شده را با یک" ایکس سفید" جایگزین کرد. انتقال از توییتر به X نشان دهنده دیدگاه ماسک برای تبدیل این پلتفرم به چیزی است که او آن را "اپلیکیشن همه چیز" می‌نامد. در واقع او با این کار قصد دارد به تلاش های خود برای تغییر این غول رسانه اجتماعی سرعت بخشد. 
ایکس امکاناتی در زمینه ویدئویی، صوتی، پیام‌رسانی، امور بانکی و درگاه پرداخت و ... در اختیار کاربران قرار خواهد داد. ایکس در حال تغییر نام سرویس اشتراک خود از Twitter Blue به X Blue است و حالت آینده تعامل نامحدود است که با ایجاد یک بازار جهانی برای ایده‌ها، کالاها و خدمات به وسیله هوش مصنوعی، همه ما را به هم متصل می‌کند. به طور مثال ایلان ماسک قصد دارد در این پلتفرم قابلیت‌ NFT را هم اضافه کند. این کار به کاربران امکان می‌دهد NFT ها را در صفحه خود به نمایش بگذارند و بتوانند آنها را معامله کنند؛ یا اینکه ابزارهای تبلیغاتی پیشرفته‌ای را برای مشاغل گوناگون در اختیار کاربران بگذارد. علاوه‌بر این کاربران می‌توانند حساب بانکی خود را به آن متصل کنند و با آن پول جا‌به‌جا کنند. این قابلیت شاید کمی عجیب باشد و شاید اکثر ما وقتی صحبت از بانکداری به میان می‌آید؛ دنبال اپ‌های متداول بانکی باشیم که پول خود را در آن قرار دهیم. اما ایلان ماسک برنامه‌ای در سر دارد که تمام مردم دنیا پول‌هایشان از طریق این اپ جا‌به‌جا کنند.
 
نام ایکس از کجا می‌آید؟
علاوه بر این پلتفرم، ایلان ماسک مدت‌هاست شیفته حرف ایکس است. پی پال که از شرکت‌های تحت مدیریت ایلان ماسک است؛ قبل از سال 2000 با نام x.com شناخته می‌شد ولی پس از آن به PayPal تبدیل شد و اکنون بزرگترین سیستم پرداخت الکترونیک جهان است. ماسک پیش‌تر شرکت SpaceX، و اخیراً استارت آپ هوش مصنوعی xAI را با هدف "درک ماهیت واقعی جهان" راه اندازی کرده است. در واقع بهتر است اینطور بگوییم که او قصد دارد تمام شرکت‌های تحت مدیریت خود را در قالب یک شرکت و با نام ایکس ادغام کند. به بیان دیگر ایلان ماسک توییتر 44 میلیارد دلاری را خرید تا تکه‌ای از پازلی باشد که اکنون آن را به نام ایکس یا به قول خودش همه‌چیز می‌نامد. او با این شبکه اجتماعی و تغییراتی که در آن داده است به زودی شگفتی‌های باورنکردنی را خلق خواهد کرد.
 
ایکس چطور برای کاربران ایجاد درآمد می‌کند؟
برای کسب درآمد از ایکس، به یک اکانت با تیک آبی نیاز دارید که مستلزم پرداخت هزینه است. به‌علاوه بایستی حداقل 50 دلار به صورت تجمعی هزینه تبلیغات پرداخت کرده باشید. اکانت مذکور بایستی حداقل 500 فالوور داشته باشد و همچنین مجموع بازدید پست‌های آن، باید در سه ماه گذشته 15 میلیون ویو باشد. پیش از این، به حداقل 5 میلیون پست در ماه برای سه ماه متوالی نیاز بود اما اکنون کاربرانی که تعامل بالایی دارند، اما یک ماه تعداد بازدید کمتری دریافت کرده‌اند، همچنان می‌توانند واجد شرایط باشند. در آخر کاربران برای اینکه درآمد حاصل از ویوهای خود را دریافت کنند؛ مستلزم داشتن یک حساب Stripe (ارائه دهنده خدمات پرداخت) هستند؛ چراکه ایکس در این مرحله فقط از طریق Stripe پرداخت را انجام می‌دهد. در صورتی‌که همه این موارد را دارید و به تمام قوانین و دستورالعمل‌های منظم ایکس پایبند هستید؛ می‌توانید با انتشار پست‌های مخاطب پسند در پلتفرم کسب درآمد کنید.
برای رسیدن به 15 میلیون ویو، احتمالاً باید فعالیت زیادی در ایکس داشته باشید. نکته کلیدی برای موفقیت در این زمینه این است که الگوریتم این پلتفرم بر‌اساس تعداد تبلیغاتی که در پاسخ پست‌ها نمایش داده می‌شود برنامه‌ریزی شده است و مهمتر از همه، فقط تبلیغاتی که به کاربران تایید شده‌ نمایش داده می‌شود باعث رشد انفجاری تعداد ویوهای پست می‌شود. 
 
 شرکت‌های تحت مدیریت ایلان ماسک چقدر ارزش دارد؟
ایلان ماسک یا در برخی از سودآورترین شرکت‌های جهان سرمایه‌گذاری کرده یا از ابتدا ساخته است. ارزش بازار تسلا 815.24 میلیارد دلار است. CNBC در اوایل این ماه گزارش داد که SpaceX نزدیک به 140 میلیارد دلار ارزش دارد که آن را به یکی از با ارزش ترین شرکت های خصوصی در جهان تبدیل می‌کند. به غیر از این دو شرکت میلیارد دلاری، این مرد آفریقایی، صاحب Starlink، The Boring Company، Neuralink و OpenAI است. او به دلیل فروش PayPal در سال 2002 و Deepmind به گوگل در سال 2014، 230 میلیارد دلار به دارایی‌های خود اضافه کرد. اخیرا نیز توییتر 44 میلیارد دلاری را خریده و نام آن را به ا"یکس" تغییر داده است.
 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها