نام نویسی ۱۷ هزار هرمزگانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین



استاندار هرمزگان گفت: تاکنون ۱۷ هزار نفر از این استان برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

    

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی روز شنبه در ششمین نشست ستاد اربعین استان هرمزگان، با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۰ هزار نفر مرد و هفت هزار نفر زن هستند، افزود: افزون‌بر ۱۵ هزار نفر از طریق مرز شلمچه و مابقی زائران نیز از سایر مبادی خروجی به کشور عراق اعزام خواهند شد.

وی، اعزام زائران را از ۲۷ مردادماه جاری و بازگشت آن‌ها ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲ عنوان و بیان کرد:پیش بینی شده پیک سفرها نیز از ۳۰ مردادماه جاری تا هشت شهریورماه باشد برهمین اساس باید برنامه‌ریزی مشخصی برای اعزام و بازگشت زائران از عراق انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد: تامین اتوبوس انتقال زائران یکی از اولویت‌های مهم است که کمیته حمل و نقل استان موظف است نسبت به تامین اتوبوس با کیفیت اقدام و نسبت به کنترل قیمت بلیط نیز اهتمام ورزد.

دوستی گفت: در حوزه درمانی و تامین دارو نیز اقدامات خوبی صورت پذیرفته و موکب درمانی در عمود ۴۷۱ پیش بینی شده است؛ علاوه بر این هشت درمانگاه عمومی نیز در مسیر به زائران حسینی خدمات درمانی ارائه خواهند کرد

وی ادامه داد: برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز موکب‌ها نیز برنامه‌ریزی شده تا از این نظر نیز خدمات دهی به زائران حسینی با مشکلی مواجه نشود، در تلاش تامین یخ بهداشتی برای موکب‌ها هستیم.

استاندار هرمزگان، با تاکید بر فعال شدن تمام کمیته‌های ستاد اربعین برای بهبود خدمات رسانی به زائران گفت: فرمانداران سراسر استان به‌ویژه شهرستان‌های غربی باید در آماده باش باشند و خدمات رسانی به زائران را انجام دهند.

گفتنی است؛ نام نویسی در سامانه سماح (samah.haj.ir) که شرط اصلی حضور در راهپیمایی اربعین حسینی است، از سوم مردادماه جاری (هفتم محرم) آغاز شده و تا ۲۰ شهریورماه امسال (۲۵ صفر) ادامه دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها