ولیعهد عربستان سعودی طرح اصلی مراکز لجستیکی را راه اندازی کرد


نویسنده: عدنان نگاری

نگاهی به عرب نیوز
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی روز یکشنبه یک طرح جامع برای توسعه مراکز لجستیکی در این کشور به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور آغاز کرد. ولیعهد از طرح جامعی رونمایی کرد که به دنبال توسعه ۵۹ مرکز تدارکاتی است که مساحت کل بیش از ۱۰۰ میلیون متر مربع را در بر می‌گیرد. این مراکز در مناطق مختلفی از جمله ۱۲ منطقه در ریاض و مکه،۱۷ مرکز در استان شرقی و ۱۸ منطقه در سایر نقاط پادشاهی قرار خواهند گرفت. هدف این استراتژی تکمیل همه مراکز تا سال ۲۰۳۰ است.
بر اساس گزارش SPA، ولیعهد عربستان تأیید کرد که این ابتکار برای تقویت ارتباطات تجاری بین‌المللی عربستان سعودی، به‌ویژه با توجه به موقعیت جغرافیایی استراتژیک این کشور که پل‌هایی میان آسیا، اروپا و آفریقا است، ضروری است. مراکز لجستیک صادرات سریع‌تر محصولات عربستان را تسهیل می‌کنند و تجارت الکترونیک را با اطمینان از ارتباطات سریع و کارآمد بین مراکز لجستیک و توزیع در سراسر کشور تقویت می‌کنند. همچنین انتظار می‌رود که این طرح فرصت‌های شغلی متعددی ایجاد کند و نقش بخش خصوصی را از طریق مشارکت گسترش دهد، زیرا این طرح توسعه‌ای از یک سری ابتکارات در حال انجام با هدف ارتقای رشد اقتصادی پادشاهی و تقویت نقش آن در صحنه جهانی است.این اعلامیه به دنبال افزایش قابل توجه عربستان سعودی در شاخص کارایی لجستیک بانک جهانی در آوریل گذشته صورت گرفت و با جهش ۱۷ پله ای در بین ۱۶۰ کشور در رتبه ۳۸ جهان قرار گرفت. علاوه بر این، وزارت حمل و نقل و لجستیک بسته‌ای از ابتکارات را در آوریل برای افزایش کارایی عملکرد، مهندسی مجدد رویه‌ها و اعمال بهترین شیوه‌های بین‌المللی در این بخش حیاتی راه اندازی کرد. به عنوان بخشی از این استراتژی فراگیر، یک منطقه لجستیک تخصصی در فرودگاه بین‌المللی ملک سلمان در ریاض ایجاد می‌شود و اپل به عنوان اولین سرمایه‌گذار بین‌المللی خود معرفی می‌شود.تا سال ۲۰۳۰، پادشاهی قصد دارد در بین ۱۰ کشور برتر جهان در شاخص عملکرد لجستیک قرار گیرد و نقطه عطفی در اهداف چشم انداز ۲۰۳۰ آن باشد. این اقدام استراتژیک تعهد عربستان سعودی برای تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در بخش لجستیک و حمل‌ونقل جهانی را تایید می‌کند.
 
 
عمان و کره جنوبی همکاری در توسعه پایدار را افزایش می‌دهند
 
گاهی به گلف تایمز 
عمان و کره جنوبی روز یکشنبه برنامه کاری را با هدف انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و ایجاد ظرفیت برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDGs) در زمینه‌های کشاورزی، شیلات و منابع آبی در کشور عمان امضا کردند. این توافق‌نامه در جریان دیدار سعود بن حمود الحبسی وزیر کشاورزی، شیلات و منابع آب سلطنت عمان با هان هوا جین وزیر محیط زیست کره جنوبی که به عمان سفر کرده است، صورت گرفت. در این دیدار همچنین موضوعات مورد علاقه و جنبه های همکاری دو کشور در زمینه توسعه پایدار و راهکارهای نوآورانه در بکارگیری شیوه‌های کشاورزی دوستدار محیط زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
 
قیمت طلا در دبی در ابتدای معاملات ثابت ماند
نگاهی به خلیج‌تایمز 
با وجود موضع تندروانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره، قیمت طلا در امارات و در سطح جهان صبح دوشنبه ثابت بود. داده های گروه جواهرات دبی نشان داد که قیمت فلزات گرانبها نسبت به بسته شدن هفته گذشته در افتتاحیه بازارها در اولین معاملات هفته بدون تغییر باقی مانده است.داده ها نشان می دهد که معاملات ۲۴ هزار درهم به قیمت ۲۳۲.۰ درهم در صبح روز دوشنبه در حالی که ۲۲ هزار درهم، ۲۱ هزار و ۱۸ هزار درهم به ازای هر گرم در ساعت ۹ صبح به وقت محلی به ترتیب با ۲۱۴.۷۵، ۲۰۸.۰ و ۱۷۸.۲۵ درهم به ازای هر گرم معامله شدند. طلای جهانی تا ساعت ۹:۱۵ صبح به وقت امارات ۰.۰۳ درصد افزایش یافت و به ۱۹۱۵.۸۶ دلار در هر اونس رسید. پس از اینکه پاول هنگام سخنرانی در گردهمایی سالانه در جکسون هول، وایومینگ در روز جمعه، احتمال افزایش بیشتر نرخ را باز گذاشت، بازارها به دنبال جهت گیری از داده‌های اقتصادی این هفته برای تأیید مسیر نرخ هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها